Egy KFC-s üdítő és egy papírzacskó mellett Sanders ezredes babája látható egy fehér asztalaon

Akkora sikert aratott a KFC akciója, hogy bojkottra felszólító mozgalom indult a gyorsétteremlánc ellen.



A siker átka

Ritkán fordul elő, hogy egy vállalat azért kerüljön bajba, mert túl sikeres a projektje, a KFC-vel az egyik legfontosabb piacán azonban pontosan ez történt.

A rántott csirkéjéről ismert gyorsétteremlánc a közelmúltban elindított egy közös projektet a kínai Pop Mart játékgyártóval. A vásárlók úgynevezett Dimoo játékbabákat gyűjthetnek össze, amelyek ajándékként járnak bizonyos KFC menük mellé. A vállalat első kínai étterme megnyitásának 35. évfordulóját ünnepli a „babamenükkel”.

A kínai fogyasztói szövetség közleményéből kiderült, hogy a projekt „hisztérikus őrjöngést” váltott ki a vásárlókból, akik a szó legszorosabb értelmében megrohamozták az éttermeket.

Egyes gyűjtők segédeket is felbéreltek, hogy gyorsabban hozzájuthassanak a „gyűjtői” darabokhoz. A szövetség értesülései szerint egy rajongó több mint 10 494 jüant, azaz nagyjából 510 ezer forintot költött összesen 106 menüre, hogy megszerezze az össze babát. A problémák akkor kezdődtek igazán, amikor a hatóságok rájöttek, hogy az emberek kidobálják az ételeket, mert csak a játékok érdeklik őket.

Óriási pazarlás

A KFC, mint élelmiszer-szolgáltató a limitált kiadású, zsákbamacska-szerű értékesítési módszert alkalmazza, hogy a fogyasztóit irracionális és túlzott élelmiszercsomag-vásárlásra buzdítsa, ami sérti a közrendet, a jó szokásokat és a törvényt is.

-olvasható a közleményben.

Kína híresen komolyan veszi az ételpazarlás kérdését, az elmúlt években komoly jogi lépéseket tett a promóciókból származó pazarlás csökkentése érdekében. 2020-ban egy országos kampányban megtiltotta az influenszereknek, hogy "pazarló falásról" szóló videókat tegyenek közzé a közösségi média fiókjaikban. Ez akkoriban történt, amikor a koronavírus-járvány gazdasági hatása miatt élelmiszerhiány fenyegette a kommunista országot.

A fogyasztói szövetség a fent említett okok miatt arra kér minden kínai lakost, hogy bojkottálja a KFC exkluzív akcióját.

A „rajongói túlkapások” nem csak Kínára és a KFC-re jellemzőek. A közelmúltban a Meki került nehéz helyzetbe, miután a népszerű dél-koreai fiúbandáról, a BTS-ről elnevezett, limitált ideig elérhető menüje hatalmas érdeklődést váltott ki a rajongókból. Az esetről bővebben EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.

The Conversation

Ne hagyd ki!