A Nespresso a magyar piacon is bevezeti a 25 országban már évek óta forgalmazott, innovatív technológiával működő kapszulás kávéfőző gépét, valamint a hozzá tartozó 27 fajta kapszulát.


Valószínűleg nemcsak a vírus hatására, de az elmúlt időszakban egyértelműen megváltoztak a magyarok kávéfogyasztási szokásai. Egyre többen szeretnének otthon is hódolni szenvedélyüknek.

Környezettudatosság és ízélmény

A cég a termékfejlesztés mellett karbonsemlegességi célokat is kitűzött maga elé. Újrahasznosítási programjában az év végére az Original kávéját 80 százalékban, az összes Vertuo kávéját pedig 85 százalékban újrahasznosított alumínium felhasználásával készült kapszulákba csomagolja. A vállalat azt ígéri, hogy 2022-re a termékei teljesen karbonsemlegesek lesznek, a fenntarthatósági szempontokat pedig a teljes gyártási láncra kiterjeszti.

Gyűjtsd a kapszulát!

A vállalat életében a kezdetektől fogva fontos szerepet tölt be a környezetvédelem, így az újrahasznosíthatóság kérdése is. 2012 óta gyűjtik az üzleteikben a használt kapszulákat, 201. óta pedig a futárszolgálatuk a megrendelések kézbesítésekor elviszi a használt termékeket. Az alumínium kapszulák alkotóeleme korlátlan mennyiségben újrahasznosítható, a begyűjtött elemekből pedig kerékpároktól kezdve, svájci bicskákon át, egészen az újabb kapszulákig készülhetnek környezetbarát termékek. A bennük lévő zaccot pedig komposztálással hasznosítják újra. A feldolgozás a debreceni PMR Kft. telephelyén történik.

Így zajlik a feldolgozás

A cég az elmúlt hat évben mintegy 500 millió svájci frankot költött fenntarthatósági céljai teljesítésére. Fontosnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését is, ennek érdekében többmillió fát is ültet a kávétermő területeken.

Nespresso. What else?

A Nespresso svájci érdekeltségű vállalat, a Nestlé tulajdonában áll. 2020-ban csaknem 820 üzlethelyisége volt szerte a világon, 2018-ban mintegy 13,3 milliárd svájci frank nyereséget könyvelhetett el. A lausanne-i Nespresso 82 országban van jelen, több mint 13 900 munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon 8 Nespresso Boutique-ot, illetve Mini Boutique-ot üzemeltet, emellett online, mobilalkalmazásban és telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is elérhetőek a szolgáltatásai.


The Conversation

Friss

Hasít a PlayStation 5, milliók csaptak le rá

A Sony a PlayStation 5 novemberi piacra dobása óta már több mint 10 millió példányt értékesített a konzolból.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elon Musk dolgozóinak megszabták, mit mondhatnak a főnökről

Elon Musk vállalata, a The Boring Company megtiltotta a sofőrjeinek, hogy negatív fényben tüntessék fel az üzletembert. Sőt, a dolgozóknak egy komplett forgatókönyvet is be kell magolniuk, hogy minden kérdésre felkészüljenek-adta hírül a TechCrunch.

A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum öt embert szállíthat: a sofőrt, aki a Boring Company alkalmazottja, és négy utast. Elon Musk cége az első loop-ot alig több, mint egy hónapja adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. A TechCrunch a napokban kiderítette, hogy a sofőröknek egyfajta forgatókönyvet kell követniük munkájuk során Elon Musk védelme érdekében. Hogy ez mit is jelent pontosan? Megszabták, hogy bizonyos kérdésekre milyen válaszokat adhatnak.

Minden szép és jó

Az a feladatod, hogy biztonságos utazást biztosíts az utasoknak, nem pedig az, hogy szórakoztasd őket. Minimalizáld a beszélgetést, és koncentrálj az útra.

-olvasható a Boring Company utazási forgatókönyvében, amelyet a TechCrunch hivatalos úton szerzett meg.

Elon Musk nagyon népszerű manapság, éppen ezért a vállalat nem szeretné, ha az alkalmazottak negatív fényben tüntetnék fel őt. Legalábbis a szkriptből erre lehet következtetni. A forgatókönyv egyértelmű utasításokat ad a sofőröknek, hogy mindenáron kerüljék az üzletemberrel kapcsolatos kérdéseket. Szemezgessünk még a dokumentumból!

Ez a kérdéskategória (minden, ami Musk-al kapcsolatos) rendkívül gyakori és rendkívül érzékeny téma. Az utasok rajongása az alapítónk iránt elkerülhetetlen, a hozzá köthető kérdések dominálhatják a beszélgetést. Legyen a lehető legrövidebb, és tegyen meg mindent, hogy leállítsa a beszélgetést. Ha az utasok továbbra is erőltetik a témát, udvariasan közölje:" Sajnálom, de tényleg nem tudok mit hozzáfűzni" majd váltson témát.

A vállalat az erőszakosabb utasokra is felkészült. Ha tovább kérdezgetik a sofőrt, hogy milyen vezető Musk, illetve, hogy szeret-e neki dolgozni, az alábbi választ kell adnia:

Természetesen, ő egy nagyszerű vezető. Mindannyiunkat arra motivál, hogy remek munkát végezzünk!

Na de mi van akkor, ha az utasok rákérdeznek Elon Musk Twitteres ámokfutásaira?

Elon közszereplő. Azért vagyunk itt, hogy fantasztikus utazási élményt nyújtsunk!

Igaz, amit az újságok írnak róla? Udvariatlan főnök? Füvezik? Nem engedi, hogy az alkalmazottak szabadságra menjenek?

Nem olvastam ezeket a cikkeket, de nekem más tapasztalataim vannak vele kapcsolatban.

Mióta dolgozol a cégnél?

Elég ideje ahhoz, hogy úgy ismerjem az alagutakat, mint a tenyeremet!

Mennyi baleset köthető a rendszerhez?

Ez egy nagyon biztonságos rendszer.

Nos, nagyjából így néz ki a Boring Company valós idejű, hónapokig, évekig tartó, élőszereplős „filmjének" forgatókönyve.

Vannak bajok

Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet. A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyanezt 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá az utasok alig néhány nappal a Vegas-i loop átadása után máris komoly kritikákkal illették a projektet. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy a metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!