Több vásárlójuk már érzékelhette a változást
Fotó: Shutterstock

Változnak az igények, újított idehaza a Rossmann

Töredékére csökkenti a Rossmann a magazinjai példányszámát, hogy papírt spóroljon. A vásárlói sem igénylik annyira a hirdetési újságokat, mint korábban.


Több ezer tonna papírt spóroltak

2,3 millió újságról 350 ezerre csökkentette éves szinten a magazinjai számát a Rossmann Magyaroroszág mintegy három év alatt. Korábban nagyjából 1422 tonna papírt használtak fel az akciós újságjaikhoz évente, ami most nagyjából 400 tonnára csökken. A cég vezetője szerint az is segített az átállásban, hogy már nincs akkora igény a reklámújságokra, mint néhány évvel ezelőtt – írja a Világgazdaság.

Egyre több vásárló számára egyszerűbb és kényelmesebb a mobil applikációnkban és a weboldalon átlapozni az akciókat. Sokat dolgoztunk a személyre szabott ajánlatokat lehetővé tévő rendszerek létrehozásán. Az a célunk, hogy minden egyes vásárló a számára releváns akciós ajánlatot kapja meg és azon a csatornán, amelyet a leginkább használ - legyen az e-mail, mobil applikáció, vagy valamelyik közösségimédia-felület. Nem az a kérdés, hogy megszűnik-e a nyomtatott formátum, hanem az, hogy mikor, és helyette a vásárlók milyen egyéb csatornát választanak

- nyilatkozta Flórián László, a cég ügyvezető igazgatója.

Nem csak az újságon spórolnak

A magazinok darabszáma mellett a cég takarékoskodni próbál a csomagolóanyagokkal is a termékek szállításakor. Jelenleg hat különböző méretű kartondobozban utaztatják az árut, házhozszállításkor pedig papírtáskákat vesznek igénybe.

Arra is ügyelnek, hogy az általuk használt csomagolások FSC minősítésűek legyenek, vagyis felelős erdőgazdaságokból származzanak. A termékek védelme érdekében pedig teljesen újrahasznosítható légpárnákkal töltik ki az teret a dobozokban.

Komposztálható babaruhákat dob piacra a H&M

Nem a Rossmann az egyetlen nemzetközi cég, amely jobban odafigyel a környezetvédelemre manapság. Néhány hete írtunk például arról is, hogy újdonsággal jelentkezik a H&M. Olyan babaruhákkal lepi meg a vásárlókat, amelyek használat után újrahasznosíthatóak, akár komposztálhatóak is.

A 12 darabos, biopamut alapanyagú kollekcióban lesznek egyebek között takarók, sapkák, felsők és nadrágok. Áruk 4,99 dollártól 17,99 dollárig terjed majd, ami átszámítva nagyjából 1700-6300 forint.

Az új babaruhák száz százalékig biológiailag lebomlók, még a ruhák mintáihoz használt festék is

- mondta Abigail Kammerzell, a H&M fenntarthatóságért felelős amerikai részlegének vezetője.

Arra is figyeltek, hogy ne legyenek rajtuk gombok, vagy bármilyen fém. Ez azért fontos, hogy a ruhácskák valóban teljesen lebomlók legyenek, és akár az otthoni komposztgyűjtőben is végezhessék.

A gyártás során nem használnak emberre és környezetre káros kémiai anyagokat, illetve kizárólag újrahasznosított vízzel és megújuló energiával dolgoznak.

Ne hagyd ki!