Ha az „A”-terv bevált, minek a „B”?  Sokan ezen hasalnak el
Fotó:123RF

Ha az „A”-terv bevált, minek a „B”? Sokan ezen hasalnak el

Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egyetlen tervre építik az egész vállalkozásukat. Arról nem is beszélve, hogy ha beválik az említett terv, eszük ágában sincs vészmegoldásokban gondolkodni. Natalie Quail, a SmileTime alapítója szerint ez egy óriási hiba.


Natalie Quail 2019-ben alapította meg a fogfehérítő készleteket és egyéb fogászati kozmetikai eszközöket forgalmazó cégét, a SmileTime-ot. Elég jól indított a cég, már az első évben elérte az 1 millió fontos (átszámítva 400 millió forint) forgalmat. A vállalat főként az Egyesült Királyságban és az EU-ban értékesíti a termékeit. Natalie Quail elmondása szerint a kiemelkedő eredményeket jelentős részben a pandémiának köszönheti. A fogorvosi rendelők bezártak, az emberek viszont továbbra is fehér fogakat akartak. A probléma akkor kezdődött igazán, amikor a fogorvosi rendelők után a gyártóüzemeket is bezárták. Az alapító arról beszélt a BBC-nek, hogy „B" terv hiányában óriási bajba került volna a vállalata.

Jobb félni, mint megijedni

A SmileTime kínai üzemektől és beszállítóktól szerzi be az általa forgalmazott fogászati segédeszközöket. Azonban amikor berobbant a pandémia, az összes partnerük hazaküldte a dolgozóit, és beláthatatlan ideig leállította a termelési és kiszállítási folyamatait. Natalie Quail elmondta, hogy a legnagyobb riválisaik mind európai forrásokból szerzik be a termékeiket, így óriási versenyelőnybe kerültek. Pontosabban kerülhettek volna, ha Natalie nem készül egy „B" tervvel már a cégének indulása pillanatában. Persze a járványra nem számított, de reális veszélynek látta, hogy bármikor kitörhet egy háború, vagy szankciókat vezethetnek be Kína ellen, ami megpecsételheti a SmileTime sorsát. Így számos európai és egyesült királyságbeli manufaktúrát felkeresett, hogy kiderítse, mely cégek tudják vállalni a termékei gyártását vészhelyzetben.

Amint a kínai üzemeket lezárták, az alapító egyből felkereste azokat a gyárakat, melyekről korábban kiderítette, hogy alkalmasak vészhelyzeti, rövidtávú gyártásra. Végül nem kellett igénybe venni a helyi vállalatok szolgáltatásait, ugyanis még azelőtt újraindult a kínai termelés, mielőtt a SmileTime készletei leürültek volna. Natalie szerint azonban óriási segítségnek bizonyult a krízishelyzetben, hogy pontosan tudta, kikhez forduljon. Úgy véli, ha nem lett volna „B" terve, akkor rengeteg pénzt, időt és energiát kellett volna arra fordítania, hogy a krízishelyzetben minél előbb vészmegoldásokat találjon. Ez a kapkodás pedig csak pánikot eredményezett volna.

Natalie szerint soha nem lehet tudni, mikor üt be a krach. Bármikor kialakulhat egy nemzetközi konfliktus, de még az extrém időjárás is megakaszthatja egy vállalat megfelelő működését.

Ezért azt javasolja minden vállalkozótársának, hogy már a cég alapításánál legyen egy vészterve. Főleg akkor, ha külföldi beszállítókkal dolgozik.

Related Articles Around the Web

Ne hagyd ki!