Néhány évvel ezelőtt Lindsay McCormick televíziós producerként dolgozott. A munkája miatt rengeteget kellett utazni, így lényegében egy bőrönd volt a lakása. Helytakarékosság szempontjából miniatűr piperecikkeket használt a mindennapjaiban. Az egykori TV-producert nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy mennyi műanyaghulladékot termel az utazásai során. McCormick gyakorlott szörfösként tisztában volt vele, hol kötnek ki az egyszer használatos műanyagok: az óceánban. Utánajárt a dolgoknak, és megdöbbenten konstatálta, hogy minden évben annyi fogkrémes tubus köt ki a hulladéklerakókban és az óceánokban, amennyivel 50 Empire State Building méretű épületet lehetne feltöltetni. Úgy érezte, lépnie kell.
Jött az ötlet
2016-ban, csupán 6 ezer dollárból (1,7 millió forint) elindította a Bite névre keresztelt vállalatát. Annyira jól sikerült a terméke, hogy még Mark Cuban, az amerikai Cápák Között egyik befektetője is felfigyelt az ötletére. Lindsay McCormick végül elutasított az üzletember 325 ezer dolláros ajánlatát, mert sokallta a 15 százalékos részesedési igényét. Ez végül jó döntésnek bizonyult. A vegán, műanyagmentes fogkrémeket árusító vállalata mára egy többmillió dolláros céggé nőtte ki magát.
McCormick szerint mindenki előtt ott a lehetőség, hogy beindítson egy vállalkozást. Csupán egy okostelefon, és néhány száz dollár szükséges hozzá. Az üzletasszony a CNBC-vel megosztott néhány praktikát, amelyek segítettek megvalósítani a céljait.
Az online tanulás varázsa
A fogkrém vegyipari termék. Ezzel McCormick is tisztában volta, ahogy azzal is, hogy semmilyen vegyipari tudása nincs. Mit volt mit tenni, elkezdte képezni magát. A modern kor vívmányainak köszönhetően azonban minden szükséges tudás rendelkezésére állt a virtuális térben.
Az üzletasszony elmondása szerint az egyik legnagyobb segítségnek a Reddit közösségi média platform bizonyult. Talált egy olyan Reddit oldalt, ahol a középiskolai szinttől kezdve egészen a Ph.D-ig, a szerves kémia minden tudásanyaga össze volt gyűjtve, ráadásul ingyen és bérmentve. Emellett a Phoenix-i és a Massachusetts-i egyetem online kurzusaira is beiratkozott. Mindezt úgy, hogy közben a produceri karrierjét is menedzselte. Egy vállalat megköveteli a vezetőjétől, hogy több területen is otthonosan mozogjon, így McCormick szerint iszonyatosan fontos, hogy folyamatosan képezze magát az ember. Végül mindenféle hivatalos előképzettség nélkül, az önszorgalmának köszönhetően megalkotta a forradalmi Bite fogrémet. Persze a siker ellenére nem dőlt hátra, továbbra is képzi magát. Jelenleg pénzügyi-számviteli kurzusokat végez.
Használd ki a környezeted!
Miután tökéletesítette, az Etsy platformján kezdte árusítani a termékét. Ekkoriban még megvolt a TV-produceri állása, így jóformán minden éjszakáját és hétvégéjét azzal töltötte, hogy fogkrémeket gyártott, csomagolt és értékesített. Az első évben nagyjából 6 ezer dollár bevételre tett szert, így pont nullára jött ki.
2017-ben egyre nőttek az igények a terméke iránt, így összerakott egy honlapot. Egy nagyon kezdetleges honlapról beszélünk, ahova olyan képeket töltött fel, amelyeket az iPhone-jával csinált. De működött. Végül az alapítótársa és egyben párja, Asher Hunt összerakott egy profi weblapot.
A Bite termékét ne úgy képzeljük el, mint egy hagyományos fogkrémet. A termék tablettára hasonlító formában kapható, amit szét kell rágni, majd indulhat a fogmosás. McCormick vásárolt egy tablettázógépet, és hónapokig azzal töltötte a szabadidejét, hogy tablettákat készített saját kezűleg. Ha a barátai meglátogatták, őket is befogta segíteni a tablettázásba és a címkézésbe. Elmondása szerint így rengeteget tudott spórolni a kezdeti hónapokban, hiszen nem kellett alkalmazottakat fizetnie.
Legyen hited!
Végül 2018-ban a Cosmopolitan és a NowThis rátalált a Bite-ra, aminek következtében óriásit nőtt a kereslet a fogkrém iránt. Egyetlen hét alatt a vállalkozás 200 ezer dollárt hozott a konyhára. 2 hónappal később McCormick és Hunt is otthagyta a munkáját, hogy a cégre koncentráljanak.
Az üzletasszony azt is elmondta, óriási segítségnek bizonyult, hogy volt egy biztos munkahelye. Hozzátette, a bevételek mellett rengeteget számít, hogy hitt a termékében. Küldetésének érezte, hogy tovább vigye a céget, amivel jobbá teheti a világot.
El fog jönni az idő, amikor a pénzügyi szabadság mellett szükséged lesz egy küldetésre, amire támaszkodhatsz. Számomra ez a fenntarthatóság
– mondta Lindsay McCormick.
A Bite bevétele jelenleg 4 millió dollár körül mozog. A vállalkozás 25 munkavállalót foglalkoztat.