A virtuális eseményeknek platformot biztosító Hopin nem elégedett meg „csak" azzal, hogy Európa leggyorsabban növekvő startupja.


A Hopin korábban sem panaszkodhatott a befektetések hiányára, hiszen a második körös kockázati tőkebefektetés során is 125 millió dollárhoz jutott, ám ezt most jócskán felülmúlta. A harmadik körös, 400 millió dolláros „noszogatást" 1 évvel az indulásuk után kapták meg az Andreessen Horowitz és a General Catalyst kockázati tőkebefektető-óriások közreműködésével. A vállalat értékét jelenleg 5,65 milliárd dollárra becsülik a szakemberek.

Mire tervezik költeni?

A vállalatnak leginkább a növekedése miatt van szüksége pénzre. Manapság az jellemző rájuk, hogy őrült tempóban vesznek fel új embereket, illetve már-már megállíthatatlanul szerzik az újabbnál-újabb partnereket. A számok brutálisak: november óta nagyjából 30 000 új partnerrel gazdagodott a szárnyaló startup. Egybek között az American Express, a Hewlett Packard és a The Financial Times is bekerült a népes csoportba. Velük együtt már nagyjából 85 000 szervezettel működhetett együtt a Hopin.

A teljesen távmunkára alapozó cégnek jelenleg több mint 400 alkalmazottja van. Szinte hihetetlen, de ez a szám áprilisban még csak 23 volt. A cég folyamatosan toborozza a szakembereket.

Mindezek mellett már két másik céget is felvásárolt: a mobilapplikációk fejlesztésével foglalkozó Topi céget (nem tudni mennyiért), illetve a videó streamelésre szakosodott StreamYard vállalatot (őket 250 millió dollárért).

Az arany sztenderd

Ha a mostani növekedési ütemét továbbra is meg tudja tartani, akkor a Hopin egy éven belül elérheti, hogy az éves várható rendszeres bevétele el fogja érni a 100 millió dollárt. Ez Alex Kayyal, a Salesforce Ventures vezetője szerint az úgynevezett arany sztenderd a szoftverbefektetések világában. Így nem csoda a nagy érdeklődés a kockázati tőkések irányából.

Toborzás, toborzás, toborzás

A növekedésnek az a velejárója, hogy sok-sok új embert terveznek felvenni. Johnny Boufarhat, a Hopin vezetője nagy elkötelezettje a távmunkának, elmondása szerint ugyanis a világ tele van tehetségekkel, és nem korlátozhatják a Hopin tevékenységét egy kötött helyhez. Ezzel nagymértékben megkönnyíti a kiváló szakemberek felvételét és jövőbeni munkavégzését.

Ezért is érdemes lehet nézelődniük a magyar szakembereknek is, hiszen semmi nem gátolja a Hopinnál való munkavégzést kis hazánkból. ITT jelentkezhetsz. A Hopin nagy hangsúlyt fektet a dolgozóira, indulásként 800 dollárt kapnak a munkavállalók arra, hogy berendezzék megfelelően a home office-ukat. Emellett sok szabadsággal és rugalmas munkavégzéssel várják leendő kollégáikat.


The Conversation

Friss

Hasít a PlayStation 5, milliók csaptak le rá

A Sony a PlayStation 5 novemberi piacra dobása óta már több mint 10 millió példányt értékesített a konzolból.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elon Musk dolgozóinak megszabták, mit mondhatnak a főnökről

Elon Musk vállalata, a The Boring Company megtiltotta a sofőrjeinek, hogy negatív fényben tüntessék fel az üzletembert. Sőt, a dolgozóknak egy komplett forgatókönyvet is be kell magolniuk, hogy minden kérdésre felkészüljenek-adta hírül a TechCrunch.

A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum öt embert szállíthat: a sofőrt, aki a Boring Company alkalmazottja, és négy utast. Elon Musk cége az első loop-ot alig több, mint egy hónapja adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. A TechCrunch a napokban kiderítette, hogy a sofőröknek egyfajta forgatókönyvet kell követniük munkájuk során Elon Musk védelme érdekében. Hogy ez mit is jelent pontosan? Megszabták, hogy bizonyos kérdésekre milyen válaszokat adhatnak.

Minden szép és jó

Az a feladatod, hogy biztonságos utazást biztosíts az utasoknak, nem pedig az, hogy szórakoztasd őket. Minimalizáld a beszélgetést, és koncentrálj az útra.

-olvasható a Boring Company utazási forgatókönyvében, amelyet a TechCrunch hivatalos úton szerzett meg.

Elon Musk nagyon népszerű manapság, éppen ezért a vállalat nem szeretné, ha az alkalmazottak negatív fényben tüntetnék fel őt. Legalábbis a szkriptből erre lehet következtetni. A forgatókönyv egyértelmű utasításokat ad a sofőröknek, hogy mindenáron kerüljék az üzletemberrel kapcsolatos kérdéseket. Szemezgessünk még a dokumentumból!

Ez a kérdéskategória (minden, ami Musk-al kapcsolatos) rendkívül gyakori és rendkívül érzékeny téma. Az utasok rajongása az alapítónk iránt elkerülhetetlen, a hozzá köthető kérdések dominálhatják a beszélgetést. Legyen a lehető legrövidebb, és tegyen meg mindent, hogy leállítsa a beszélgetést. Ha az utasok továbbra is erőltetik a témát, udvariasan közölje:" Sajnálom, de tényleg nem tudok mit hozzáfűzni" majd váltson témát.

A vállalat az erőszakosabb utasokra is felkészült. Ha tovább kérdezgetik a sofőrt, hogy milyen vezető Musk, illetve, hogy szeret-e neki dolgozni, az alábbi választ kell adnia:

Természetesen, ő egy nagyszerű vezető. Mindannyiunkat arra motivál, hogy remek munkát végezzünk!

Na de mi van akkor, ha az utasok rákérdeznek Elon Musk Twitteres ámokfutásaira?

Elon közszereplő. Azért vagyunk itt, hogy fantasztikus utazási élményt nyújtsunk!

Igaz, amit az újságok írnak róla? Udvariatlan főnök? Füvezik? Nem engedi, hogy az alkalmazottak szabadságra menjenek?

Nem olvastam ezeket a cikkeket, de nekem más tapasztalataim vannak vele kapcsolatban.

Mióta dolgozol a cégnél?

Elég ideje ahhoz, hogy úgy ismerjem az alagutakat, mint a tenyeremet!

Mennyi baleset köthető a rendszerhez?

Ez egy nagyon biztonságos rendszer.

Nos, nagyjából így néz ki a Boring Company valós idejű, hónapokig, évekig tartó, élőszereplős „filmjének" forgatókönyve.

Vannak bajok

Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet. A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyanezt 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá az utasok alig néhány nappal a Vegas-i loop átadása után máris komoly kritikákkal illették a projektet. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy a metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!