Az állateledelek és az áremelések tolták meg a Nestlé bevételeit

Az elmúlt évtizedek legnagyobb áremeléseivel hajtotta fel forgalmát a Nestlé. Az első három negyedév 8,5 százalékos bevételnövekedésében az árak megemelése 7,5 százalékot képviselt. A növekedést az állateledel-gyártás hajtotta.


A Nestlé az év első kilenc hónapját 69,1 milliárd svájci frankos bevétellel zárta, szemben a 68,9 milliárdos elemzői előrjelzésekkel.lyen dinamikus növekedési tempót legutóbb 14 évvel ezelőtt diktált a világ legnagyobb csomagoltélelmiszer-gyártó és -forgalmazó vállalata, írja a vg.hu. Nem a termékportfólió kirobbanó sikerére és a kereslet megugrására vezethető vissza a bővülés, hanem egyértelműen az áremelésekre: a cég a 8,5 százalékos pluszból 7,5 százalékot ennek köszönhet. A cég kilenchavi nyereségadatokat nem közölt.

Érdekesség, hogy az élelmiszer-kategóriák közötti növekedési versenyben a Purina állateledel-gyártó üzletág vitte a prímet.

A cég a most publikált gyorsjelentésének vártnál erősebb számai láttán felfelé módosította a teljes üzleti évére vonatkozó prognózisát, a korábbi 7 és 8 százalék közé várt növekedést a felső határra tette.

Mark Schneider vezérigazgató közleményében hangsúlyozta, hogy további áremelések is várhatók az élelmiszer-alapanyagárak és az energiaárak emelkedésével párhuzamosan, ám ígérete szerint ebben a Nestlé felelősségteljesen, a fogyasztók érdekeit is szem előtt tartva jár el. Tisztában vannak ugyanis azzal, hogy a válság emberek millióinak vásárlóerejét csökkenti, nem is kevéssel.

A gyorsjelentéssel egy időben jelentette be a Nestlé, hogy vételi ajánlatot tesz az amerikai Starbucksnak annak Seattle’s Best nevű leányvállalatára, amely kávé-kis- és -nagykereskedelemmel foglalkozik, emellett húsz amerikai szövetségi államban üzemeltet kávészaküzleteket és élelmiszerboltokat.


The Conversation

Ne hagyd ki!