Az elmúlt évek nem feltétlenül nyújtottak kedvező körülményeket a vállalkozások növekedéséhez, ezért gyakran felmerül a kérdés, hogyan tehetjük sikeresebbé vállalkozásunkat 2023-ban? Mire figyeljünk, hogy minél több ügyfelet és vásárlót szerezhessünk? Alábbi cikkünkben 3+1 konkrét tippet mutatunk!
1. Elemezzük a tavalyi teljesítményünket!
Mielőtt belevágnánk az új stratégiánk elkészítésébe, először is lépjünk egyet hátra, és vizsgáljuk meg a tavaly elért eredményeinket. Vegyük szemügyre a kampányainkból nyert adatokat, és összegezzük, hogy mi működött jól, és mi az, ami kevésbé hozta az elvárásokat.
Készítsünk riportot a bevételeinkről és kiadásinkról, illetve a KPI-okról, azaz a kulcsfontosságú teljesítmény mutatókról is. Így könnyedén konkretizálhatjuk a 2023-as céljainkat, és nem fogunk elszakadni a valóságtól az elérendő eredményeinkkel kapcsolatban. Maradjunk végig objektívek, és gondolkozzunk reálisan.
TIPP: A marketing kampányaink elemzésében és optimalizálásában egy profi adatvezérelt online marketing ügynökség lehet segítségünkre. Ha a látogatói adatainkat valódi szakértők elemzik, sokkal több információt nyerhetünk a tavalyi teljesítményünkről, mintha mi magunk próbálnánk elemezni azokat.
2. Automatizáljunk!
Akár szolgáltatást vagy terméket értékesítünk, az üzleti folyamataink automatizálásával rengeteg időt és energiát nyerhetünk. Használjunk automata hírlevélküldő rendszert, és a számlák kiállítását is bízzuk szoftverre. Az automatizált folyamatoknak köszönhetően pedig sokkal több időnk jut majd arra, amit igazán szeretünk csinálni.
Ha webáruházat üzemeltetünk, mindenképpen vegyük igénybe a futárszolgálat által biztosított API-t, hogy a rendeléseket ne manuálisan kelljen továbbítani a logisztikai partnerünk felé. Még akkor is törekedjünk a teljes mértékű automatizálásra, ha éppen csak most indítjuk útjára a vállalkozásunkat, Ugyanis lehet, hogy az elkövetkezendő hónapokban még csak szállingózni fognak a vásárlók, de amint beindul az üzletünk, már hatalmas kihívást fog jelenteni, ha mindent kézileg kell intéznünk.
3. Fektessünk okosan a marketingbe!
A marketing elengedhetetlen az új ügyfelek és vásárlók szerzéséhez, illetve a márkanevünk felépítéséhez is. Azonban ahelyett, hogy meggondolatlanul kezdenénk pénzt lapátolni a PPC hirdetésekbe vagy éppen a keresőoptimalizálásba, inkább fektessünk okosan a kampányainkba és vizsgáljuk a teljes marketing mixet.
Ha nem értünk a marketinghez, ne vágjunk bele önállóan!
- Egy rosszul beállított PPC kampány pillanatok alatt elégetheti a pénzünket, és a SEO sem fogja hozni a kívánt eredményeket, ha amatőr módon szervezzük meg, ráadásul a tanulási folyamat évekbe is telhet. Kísérletezgetés helyett inkább bízzuk online marketing ügynökségre az ügyfél- és vevőszerzést. Így nekünk már csak a vállalkozásunk irányításával kell foglalkoznunk, minden mást pedig az adott terület szakértői végeznek majd.
+1 Ne féljünk újítani!
Akár teljesen új szolgáltatásokat vagy termékeket is bevezethetünk a piacra, azonban a régieket is eladhatjuk új köntösben.
Jó példa erre az a brit ketchup gyártó cég, amelynek néhány évvel ezelőtt folyamatosan csökkent az eladása, majd a vezetőségnek támadt egy ötlete: mi lenne, ha nem az összetevőkön változtatnánk, hanem a jelenlegi termékünket üveges kiszerelés helyett műanyag tubusban értékesítenénk, hogy az utolsó cseppig ki lehessen nyomni a ketchupot? Ez az újítás pedig annyira bevált, hogy ismét szárnyalni kezdtek az eladási mutatók.
Ne ódzkodjunk tehát az újításoktól, még akkor sem, ha alapjaiban ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást akarjuk értékesíteni. Vessük be a kreativitásunkat, és mérjük fel, hogy lenne-e piaci igény az adott ötletünkre. Így hatalmasat lendíthetünk a forgalmunkon, és akár hosszú évekig garantálhatjuk a növekedésünket.
Ha 2023-ban is növelni szeretnénk vállalkozásunk sikerét, ne bízzunk semmit a véletlenre. Első lépésként elemezzük a tavalyi teljesítményünket, majd amit csak lehet, automatizáljunk, hogy időt és energiát szabadítsunk fel. Az online marketinget pedig bízzuk valódi szakértőkre, és mindig vessünk be valami újdonságot a szolgáltatásaink vagy termékeink terén. Álljunk tudatosan és motiváltan a feladathoz, az eredmények pedig garantáltan jönni fognak! (x)