Mire figyeljünk, mielőtt gumit cserélünk, vásárolunk vagy csak az abroncsok élettartamát szeretnénk maximalizálni. A Marso erre adott tippeket.
Növeli az élettartamot a kiegyensúlyozott vezetési stílus. Az autógumik kopását hosszabb távon leginkább a vezetési stílus befolyásolja. A hirtelen gyorsítások, az erőteljes fékezések vagy a kanyarodási szokások jelentősen fokozhatják a futófelület kopását.
Rendszeresen ellenőriztessük a futómű beállításait. Az abroncsok állapotára a futómű beállítása is hatással van: egyenetlen kopáshoz vezethet, ha nincs megfelelően beállítva.
Ne használjunk régi abroncsot. Az az abroncs számít réginek, amely a felszereléstől számítva öt évig volt használatban. (Fontos, hogy ez nem egyenlő a gyártási dátummal.) Ami a nyári gumik esetében a profilmélységet illeti: 2,5−2 mm alatti profillal már nem érdemes közlekedni.
Óvatosan a négyévszakos abronccsal: csak azoknak ajánlott, akik évente 8–10 ezer kilométernél kevesebbet vezetnek, főként városi környezetben. Emellett időnként javasolt futómű-ellenőrzésre elmenni, hiszen ha valaki a négyévszakos abroncsot választja, az nem örök életű abroncshasználatot kap.
Havi egyszer ellenőrizzük. Érdemes legalább havonta egyszer csekolni a guminyomást, hosszabb utak előtt mindenképp. Az ajánlott értékek jellemzően az autó B oszlopán találhatók.
Kárt okoz a túlfújt és a lapos gumi is. Az alacsony guminyomás növelheti a gördülési ellenállást, így a futófelület szélei is jobban kopnak. A túl magas nyomás pedig az abroncs középső részét használja el jobban.
Óvatosan az otthoni kerékcserével: Egy kilazult kerék viszont komoly baleseti forrás. Ha pedig túl szorosra van húzva, akár károsíthatja a kerékcsavart is. Ha pedig nincs kicentrírozva a kerék, akkor menet közben remegést, vibrációt érezhetünk, de előidézhet akár nagyobb gondot is.
Még több tipp a HVG cikkében.
Tesztelt a német autóklub
ADAC
A német autóklub, az ADAC évente többször tesztel gumiabroncsokat. Ebben a táblázatban a legújabb nyárigumitesztjének az eredménye látható. A zöld sávban az ajánlott gumik.