Könnyen bírságba futhatnak bele Németországban a hét évnél idősebb abroncsokkal közlekedők, ugyanis szigorodtak a téligumik használatának szabályai. Volt már magyar, akinek fizetnie kellett.
A Totalcar írt arról, hogy egy olvasójuk október közepén futott bele egy ellenőrzésbe Németországban, ahol az autója abroncsait is ellenőrizték, majd elmagyarázták neki, hogy a M+S (Mud+Snow) jelölésű – sáros és havas utakra való – abroncsait már nem lehet téliguminak tekinteni.
A szabályozás annyiban változott, hogy az M+S jelölésű gumik 2024 október eleje óta csak akkor minősülnek téliguminak Németországban, ha rendelkeznek az úgynevezett 3PMFS (3 Peaks Mountain Snow Flake) jelöléssel is, amely a három hegycsúcsos hópehely szimbólumot mutatja. Magyarán a kizárólag M+S jelöléssel ellátott abroncsok négy évszakos használatra még jók, azonban nem tekinthetőek téliguminak.
Magyarországon továbbra sincs a téli abroncsok használatára vonatkozó előírás, de általánosságban elmondható, hogy a téligumik esetében az ajánlott minimális profilmélység 4 milliméter, ha ennél kopottabbak, nem szabad(na) velük útra kelni.
Itt van a téligumi teszt eredménye: több abroncs elhasalt
Nemrég írtunk arról, hogy az ADAC német autóklub legújabb téligumi-tesztjének eredményei szerint több abroncs nem felelt meg a minimális követelményeknek sem. A 215/55 R17-es kategóriában három gumi – a Triangle WinterX TW401, a Kenda Wintergen 2 KR501 és a Davanti Wintoura+ – elégtelen minősítést kapott. A másik vizsgált kategóriában(205/55 R16) a Winrun Winter-maX A1 WR22 bukott meg.
A 215/55 R17 méretben tesztgyőztes, a Goodyear UltraGrip Performance 3 abroncs ebben a méretkategóriában a második helyezett Dunlop Winter Sport 5-tel együtt nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott.
A 205/55 R16-os méretben a Continental WinterContact TS 870 nyerte a tesztet. A második helyezett a Goodyear UltraGrip Performance 3 lett a Michelin Alpin 6 előtt.