A kkv-kat világszerte alaposan megtépázta a járvány, de egy felmérésből kiderül, hogy mik a legjobb receptek a talpon maradásra és a növekedésre.


Azok a kisvállalkozások, amelyek tavaly stabilak maradtak vagy növekedni tudtak, jellemzően ügyesen szervezték át felszabaduló kapacitásaikat, és meglépték a már régóta esedékes fejlesztéseket, például a digitalizációban.

A kkv-k prioritása az ügyfélmegtartás

Jellemzően azok a vállalkozások tudták elkerülni a recessziót 2020 első három negyedévében, amelyek rugalmassággal, az ügyfélkapcsolatok elmélyítésével, valamint a partnereknek nyújtott szolgáltatások fejlesztésével tették szorosabbá ügyfélkapcsolataikat. A prosperáló cégek vezetőinek 49, míg a stagnáló vállalkozások 41 százaléka mondta azt, hogy nagyobb mozgásteret adnak az ügyfeleiknek, például kibővített fizetési vagy áruvisszaváltási szabályzattal. Ez azért fontos, mert a kkv vezetők csaknem fele (48 százalék) mondta azt, hogy a legnagyobb kihívás most a cég életében az új ügyfelek megszerzése.

Új elvárások

A pandémia előtti kihívások (ügyfélszerzés, tőkésítés) mellett a cégvezetőknek most olyan új elvárásoknak is meg kell felelniük, mint a cégműködés felülvizsgálata, a járványügyi rendeletek betartása vagy a megfelelés az olyan megszaporodó ügyféligényeknek, mint például az azonnali online rendelkezésre állás. Ennek ellenére augusztusban a válaszadók 72 százaléka nyilatkozta, hogy optimistán tekint a jövőbe – igaz, ez az arány márciusban még 80 százalék volt.

Érthető, ha a kkv szektor egészét átfogó felmérésekben összességében az optimisták vannak többségben, hiszen a járvány okozta válság sajátossága, hogy nem általánosságban sújt mindenkit egy kicsit, hanem egy szűk réteget nagyon

mondta Madár István, a Portfolió vezető elemzője a kutatás eredményéről.

Technológiai fejlesztés, rugalmas cégszerkezet

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a gyorsan változó környezetben azok a kkv vezetők tudják mozgásban tartani a cégüket, akik bátran integrálják a technológiai lehetőségeket, például új, digitális korszakot tudnak nyitni az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban. Bár a cégvezetők legfőbb szempontja a járvány miatti forgalomkiesés ledolgozása, sokan elkezdtek figyelni arra is, hogy a kiszámíthatatlan jövő miatt sokkal rugalmasabb cégszerkezetet alakítsanak ki. Ennek érdekében három kulcsfontosságú területet terveznek digitalizálni: az ügyfélkezelést, a munkafolyamatokat és a belső kommunikációt.

A kulcsmondat 

Az effajta hatékonyágnövelés teremti meg a lehetőséget azokra az átszervezésekre is, amelyekkel megtartható lenne a jelenlegi munkaerőállomány egy olyan időszakban, amikor – a felmérés szerint – a cégvezetők negyede fontolgatja a leépítést. A válaszokból kitűnik, hogy azok tudtak előre lépni a válságban, és akár meg is többszörözni a bevételüket, akik nem a költségek optimalizálását tűzték ki rövid távú célként, hanem a produktivitás növelését, az ebből fakadó kihívásokat pedig a digitalizáció eszközeivel oldották meg.

A kutatást a Salesforce megbízásából a The Harris Poll végezte 2020 márciusában és augusztusában 2-200 főt foglalkoztató, évi 1 milliárd dollárnál (USD) kisebb bevétellel rendelkező vállalkozások vezetőivel. Világszerte több mint 2300 vállalkozó és cégvezető mondta el, miként kezeli a járvány nyomán kialakult válsághelyzetet.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Kiakaszt a benzinár? Mutatjuk, ki mennyit szed le belőle

Nem szeretjük, de ez is bekövetkezett, itt van az 500 forintos benzin a kutakon. Jó, ha tudod, amikor fizetsz a benzinkútnál, a pénzed körülbelül fele az államkasszába vándorol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A magyarok is tanulhatnak a lengyel nemzeti boltlánc bukásából

Lekerült a céges logó Lengyelország 30 éves nemzeti áruházlánca, a Piotr i Pawel utolsó boltjának bejáratáról is, miután a cég elvérzett a külföldi multikkal folytatott versenyben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Vágás olasz módra, elhagyta Magyarországot a megvádolt húsmilliárdos

A több milliárdos költségvetési csalással vádolt Piero Pini, a kiskunfélegyházi Hungary-Meat Kft. tulajdonosa és fia, Marcello elhagyta Magyarországot, első útjuk állítólag Spanyolországba vezetett. Ez fordulat a 2019 márciusa óta húzódó ügyben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!