A keresőoptimalizálás legfontosabb trendjei 2023-ban

A keresőoptimalizálás legfontosabb trendjei 2023-ban

Bár a keresőoptimalizálás alapelvei ugyanazok maradnak, az algoritmusfrissítések és a kereső trendek fejlődnek, és befolyásolják azt, ahogyan weboldalainkon optimalizálunk.


De mit is jelent ez pontosan a keresőoptimalizálás technikájának fejlődése szempontjából? 2023-ban is van néhány online marketing trend, amire érdemes odafigyelni - írja a SEOzseni keresőszoftver fejlesztője.

1. Core Web Vitals optimalizálás

A tavalyi oldalélmény-frissítés vitathatatlanul a legnagyobb változás volt a keresésben az elmúlt néhány évben. Az oldalélmény, amely immár a Core Web Vitals segítségével számszerűsíthető, hivatalosan is a Google rangsorolási tényezője. A Core Web Vitals a következő teljesítménymutatókat tartalmazza:

  • Legnagyobb tartalmi festés (LCP): az az idő, amely alatt az oldalon található legnagyobb tartalomelem betöltődik.
  • Első beviteli késleltetés (FID): mennyi időbe telik, amíg a webhely válaszol a felhasználó első interakciójára az oldallal.
  • Kumulatív elrendezéseltolás (CLS): hány váratlan elrendezési eltolás történik az oldal élettartama során.

A 2023-as keresőoptimalizálás javítására szolgáló területek közül a Core Web Vitals-jelek javítása az oldalon biztosan a legkézzelfoghatóbb hatással lesz az oldal teljesítményére.

A Google Search Console fiók Élmény funkciója lehetővé teszi, hogy megtudjuk, mely oldalak felelnek meg vagy nem felelnek meg a Core Web Vitals szabványoknak. Ezenkívül felsorolja az oldalainkat érintő problémák típusait is.

PageSpeed Insights: A Core Web Vitals adatokon kívül a PageSpeed Insights jelentések további betekintést nyújthatnak arra, hogy weboldalunk hogyan teljesít a felhasználók számára.

A SEO iparágban valószínűleg látni fogjuk, hogy 2023-ban az ügynökségek és SEO szolgáltatók bővítik szolgáltatási kínálatukat az oldalhasználattal és a Core Web Vitals optimalizálására is.

2. Az emberek is kérdezik

Egy közelmúltbeli, 2,5 millió keresési lekérdezést vizsgáló tanulmány kimutatta, hogy a Google „Az emberek is kérdeznek” funkciója a böngésző által megjelenített találat lista körülbelül 85%-ánál jelenik meg.

A SERP csúcsán (és gyakran az első helyen) elhelyezkedő kiemelkedő helyezésnek köszönhetően mindenki szeretné megszerezni a tartalmi rangsorát ebben az áhított SERP funkcióban.

Ahhoz, hogy ezt elérjük, válaszokat kell adnunk a tartalomban feltett gyakori kérdésekre. Nézzük meg a SERP-ket, vagy használjunk kulcsszókutató eszközt a hosszú kulcsszavak azonosítására a böngészők körében.

Ez a stratégia nagyszerű módja annak, hogy 2023-ban nagyobb láthatóságot szerezzünk a SERP-k tetején, még akkor is, ha az oldal az első (vagy akár a második oldalon!) található.

3. Kulcsszócsoportosítás

A kulcsszókutatás a SEO alapja. De ahogy a Google természetes nyelvi feldolgozási (NLP) technológiája egyre fejlettebb lett, a hatékony kulcsszó szerinti célzás egyre részletesebb és összetettebb folyamat lett.

Elmúltak már azok az idők, amikor a céloldalakat és a blogbejegyzéseket egyetlen kulcsszóra és link nevében megbúvó szavakra optimalizálták. A Google egyébként is több kulcsszóra rangsorolja a nyitóoldalainkat, ami azt jelenti, hogy 2023 a magasabb célzás éve.

A kulcsszócsoportosítás egy fejlettebb kulcsszóstratégia, amellyel magasabb szintre emelheti a kulcsszavak teljes rangsorolását. Ez magában foglalja több kulcsszó azonosítását hasonló keresési szándékkal, és olyan weboldalak létrehozását, amelyek megcélozzák ezeket a „klasztereket”.

4. AI által generált tartalom

A GPT-3 (harmadik generációs Generative Pre-train Transformer) gépi tanulási modellt tavaly tették nyilvánosan elérhetővé az OpenAI-n keresztül. Ennek eredményeként a mesterséges intelligencia által támogatott SEO tartalomeszközök, például a CopyAi, a Headlime, a Jarvis és mások egyre terjednek, lehetővé téve a tartalommal foglalkozó csapatoknak, hogy gyorsabban generáljanak SEO-optimalizált tartalmat.

Összességében a webhelytulajdonosoknak és a digitális marketingszakembereknek 2023-ban is ragaszkodniuk kell a SEO alapjaihoz. Viszont ügyelni kell azokra az eszközökre és technológiákra, amelyek segítségével akár jobb eredményeket is elérhetnénk.

  • Ellenőrizzük az alapvető webes vitalértékeket, és fektessünk be a fejlesztésekbe
  • Célozzunk hosszú kérdésekre vonatkozó kulcsszavakat
  • Hozzunk létre kulcsszóklasztereket, hogy több lekérdezést kaphassunk egyetlen oldalon
  • Használjunk mesterséges intelligencia tartalomeszközöket
  • Próbáljunk ki a tartalomoptimalizáló szoftvert
  • Alkalmazzunk strukturáltabb adatokat és bővített kivonatokat
  • Írjunk jó minőségű, hosszú formátumú tartalmat
  • Tartsunk lépést a SEO-val
  • Használjuk ki a keresés demokratizálódását
  • Tartsuk szemmel az új keresőmotorokat és élményeket (x)


Ne hagyd ki!