Bombaként robbant a hír, hogy a Facebook-ot átnevezik a jól csengő, a metaverzumot idéző Metára. Ezen felbuzdulva a befektetők megrohamozták a tőzsdét, és bevásároltak Meta részvényekből. Arra azonban nem gondoltak, hogy a tőzsdei névváltoztatás még nem történt meg.
Meleg fogadtatás
Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette, hogy a Facebook hivatalos neve hamarosan Meta Platforms lesz, december elsejétől pedig az MVRS szimbólum alatt kell keresni a tőzsdén a közösségi platformot. A börze csütörtöki zárása után azonban érdekes jelenséget figyeltek meg a kereskedők. A Meta Materials részvényárfolyama néhány óra alatt 25 százalékot növekedett. Ezzel csak annyi a probléma, hogy a vállalatnak semmi köze nincs a Facebook-hoz. Egy kanadai anyagtudományi cégről van szó, amelyet a befektetők valószínűleg a neve miatt összetévesztettek a közösségi oldallal. Az autóablakok „láthatatlan fűtésére", illetve az átlátszó, fénygátló anyagok előállítására specializálódott vállalat piaci értéke meghaladta a 1,5 milliárd dollárt a hirtelen jött népszerűségnek köszönhetően.
Szeretettel köszöntöm a Facebook-ot a metaverzumban
-írta George Palikaras, a Materials vezérigazgatója Twitter-en.
Mint kiderült, Palikaras nagy rajongója a Facebook metarvezum terveinek, vállalata a jövőben vélhetően szorosan együtt fog működni a Facebook Reality Lab divíziójával a kiterjesztett és a virtuális valóságra épülő technológiák fejlesztése érdekében.
Tiszavirág életű kilövés
Nem ez volt az első eset, hogy az izgatott kereskedők elkapkodták a befektetéseiket. 2019. áprilisában, közvetlenül a Zoom Video Communications Nasdaq-i debütálása után egy apró kínai vállalat, a vezeték nélküli kommunikációs technológiát fejlesztő Zoom Technologies részvényárfolyama 80 százalékot emelkedett.
A Clubhouse Media piaci értéke február elsején több mint duplájára nőtt, amikor a vállalattól teljesen független Clubhouse audió-csevegőalkalmazás népszerűsége az egekbe szökött.
A Signal Advance nevű, jóformán ismeretlen technológiai vállalat részvényei idén januárban több mint 1100 százalékkal kilőttek, amikor Elon Musk Twitter-en arra buzdította az embereket, hogy használják a Signal appot. Persze Musk a titkosított csevegőalkalmazásra gondolt, nem pedig az Advance-re.
A vállalatok jól fogadták az eseményeket, és korrekt módon minden alkalommal tájékoztatták a kereskedőket, hogy valószínűleg összekeverték őket más cégekkel.