Ha a startupod alapötlete rossz, fölösleges a befektetők ajtaján kopogtatnod. Ebben az esetben rengeteg kihívás, szenvedés és küzdelem vár rád, a végeredmény pedig valószínűleg kudarc lesz. Van megoldás.


Az Entrepreneur összegyűjtötte, mik azok az intő jelek, melyek egyértelműen jelzik, hogy az ötleted kudarcra vagy ítélve.

Sablonos ötlet egy kompetitív piacon

Ha egy telített piacon akarsz érvényesülni, amely tömve van jobbnál-jobb vállalatokkal, akkor valami nagyon egyedit kell felmutatnod. Shoaib Aslam, az Entrepreneur vállalkozóként is tevékenykedő szerzője a könyvelést hozta fel példának. Az Egyesült Királyságban 43 ezernél is több könyveléssel foglalkozó vállalkozás működik. Shoaib Aslam elmondta, hogy minden évben tucatnyi új vállalat azért bukik el, mert úgy próbál belépni a kompetitív piacra, hogy semmi egyedit nem tud felmutatni.

Mi az, amivel a te szolgáltatásod jobb, mint a riválisoké? Ha erre nem tudsz válaszolni, akkor vagy fejleszd tovább az ötleted, vagy dobd ki a kukába.

Minimálisan életképes termék (MVP), ami ráadásul még időigényes is

Az MVP-k olyan technológiai termékeket takarnak, amelyek minimális befektetést igényelnek, a kész szoftvert pedig könnyedén telepíthetik a felhasználók. Innentől kezdve pedig a felhasználói visszajelzések alapján folytatódik a szolgáltatás fejlesztése.

Tökéletes példa erre a hangalapú közösségi média felület, a Clubhouse. Volt egy jó ötletük, megvalósították, viszont rövid időn belül a Facebook és a Twitter lemásolta az elképzelésüket. A Clubhouse sikere azon múlik, hogy képes lesz-e hamarabb továbbfejleszteni az alkalmazását, mint a nyakában lihegő óriások.

De ilyen például a Snapchat esete is. A sztori funkcióit lemásolta az Instagram, amit aztán lemásolt a LinkedIn. Bár Snapchat jött elő az ötlettel, végül nem tudta tartani a lépést az Instagrammal.

Ha ilyen jellegű, ötleteid vannak, de túl sok idődet veszi igénybe, hogy új MVP-t dobj a piacra, illetve a céged lassan halad a fejlesztésekkel, akkor mindenképp erősítsd meg a fejlesztői gárdádat. Ők adják az ötleted alapját.

Te magad is unod az ötleted

Lehet, hogy papíron jól mutatott az elképzelésed, de amikor a megvalósításhoz közeledsz, semmilyen érzést nem vált ki belőled. Ez a lehető legfontosabb intő jel!

Steve Jobs is elmondta, iszonyatosan függ a vállalat sikere attól, hogy ki ül a vezetői székben.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a negatív visszacsatolás sokszor elkaszálhat egy alapból teljesen jó és működőképes üzleti ötletet. Éppen ezért ne kürtöld világgá, mit tervezel, csak ha már biztos vagy benne, hogy meg akarod valósítani. Ha nem így teszel, az emberek negatív véleménye (ami sokszor féltékenységből fakad) könnyen megmérgezheti a gondolkodásodat.

Trendkövető ötlet

Azonnal rendelkezésre álló nyersanyagok híján nagyon nehéz lesz belépni az éppen aranykorát érő trendi termékek piacára. Itt olyan termékekre és szolgáltatásokra gondoljunk, amelyek hirtelen jelentek meg a piacon, és óriási irántuk a kereslet. Ilyen például az arcmaszk.

Amikor elindul egy ilyen trend, rengetegen éreznek késztetést arra, hogy meglovagolják a népszerűségi hullámot. Ehhez azonban jellemzően komoly likvid tőke szükséges, vagy egy-két ismerős, akik nem mellesleg nagyon híresek, és bevállalják, hogy egy kicsit megdobják a terméked népszerűségét. Fektess be sokat (ha tudsz), szedd ki a nyereséged, majd vonulj ki a piacról, mielőtt véget ér a trend. Ezek a megoldások viszont egyértelműen alkalmatlanok hosszútávú befektetésnek, aki pedig későn lép be az adott hullámba, el is könyvelheti a csődöt.

Egy jó üzleti ötlet alapvető jellemzői a következők:

  • a termékre/szolgáltatásra van piaci igény, vagy egy sűrűn előforduló problémára kínál megoldást
  • viszonylag könnyen finanszírozható
  • versenyképes
  • a piaci bevezetés gyorsan megvalósítható

És ami talán a legfontosabb, hogy a vállalkozó szenvedélyesen tekint az üzletére, a termékére, és mindenre, ami az ötlete megvalósítását segíti elő.

Friss

Fotó:123RF

Így dobná meg a minimálbér emelése többmillió magyar jövedelmét

Sokan járnának jól, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. Számos egyéb juttatás összegét ugyanis ehhez igazítva kell kiszámolni. Mutatjuk.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Riasztást adott ki a rendőrség, így támadnak a pofátlan banki adathalászok!

A rendőrség a közösségi oldalán adott ki figyelmeztetést, mert a csalók a jelek szerint nem mentek vakációra.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Yuri G. on Unsplash

Szegény gazdagok! Nincs elég magánrepülő a piacon

Tavaly akkorára nőtt a kereslet a magánrepülők iránt, amivel a gyártók már nem igazán tudták tartani a lépést. Ennek hatására a használt gépek értéke jelentősen megugrott – írja a Reuters.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Ha a startupod alapötlete rossz, fölösleges a befektetők ajtaján kopogtatnod. Ebben az esetben rengeteg kihívás, szenvedés és küzdelem vár rád, a végeredmény pedig valószínűleg kudarc lesz. Van megoldás.


Az Entrepreneur összegyűjtötte, mik azok az intő jelek, melyek egyértelműen jelzik, hogy az ötleted kudarcra vagy ítélve.

Sablonos ötlet egy kompetitív piacon

Ha egy telített piacon akarsz érvényesülni, amely tömve van jobbnál-jobb vállalatokkal, akkor valami nagyon egyedit kell felmutatnod. Shoaib Aslam, az Entrepreneur vállalkozóként is tevékenykedő szerzője a könyvelést hozta fel példának. Az Egyesült Királyságban 43 ezernél is több könyveléssel foglalkozó vállalkozás működik. Shoaib Aslam elmondta, hogy minden évben tucatnyi új vállalat azért bukik el, mert úgy próbál belépni a kompetitív piacra, hogy semmi egyedit nem tud felmutatni.

Mi az, amivel a te szolgáltatásod jobb, mint a riválisoké? Ha erre nem tudsz válaszolni, akkor vagy fejleszd tovább az ötleted, vagy dobd ki a kukába.

Minimálisan életképes termék (MVP), ami ráadásul még időigényes is

Az MVP-k olyan technológiai termékeket takarnak, amelyek minimális befektetést igényelnek, a kész szoftvert pedig könnyedén telepíthetik a felhasználók. Innentől kezdve pedig a felhasználói visszajelzések alapján folytatódik a szolgáltatás fejlesztése.

Tökéletes példa erre a hangalapú közösségi média felület, a Clubhouse. Volt egy jó ötletük, megvalósították, viszont rövid időn belül a Facebook és a Twitter lemásolta az elképzelésüket. A Clubhouse sikere azon múlik, hogy képes lesz-e hamarabb továbbfejleszteni az alkalmazását, mint a nyakában lihegő óriások.

De ilyen például a Snapchat esete is. A sztori funkcióit lemásolta az Instagram, amit aztán lemásolt a LinkedIn. Bár Snapchat jött elő az ötlettel, végül nem tudta tartani a lépést az Instagrammal.

Ha ilyen jellegű, ötleteid vannak, de túl sok idődet veszi igénybe, hogy új MVP-t dobj a piacra, illetve a céged lassan halad a fejlesztésekkel, akkor mindenképp erősítsd meg a fejlesztői gárdádat. Ők adják az ötleted alapját.

Te magad is unod az ötleted

Lehet, hogy papíron jól mutatott az elképzelésed, de amikor a megvalósításhoz közeledsz, semmilyen érzést nem vált ki belőled. Ez a lehető legfontosabb intő jel!

Steve Jobs is elmondta, iszonyatosan függ a vállalat sikere attól, hogy ki ül a vezetői székben.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a negatív visszacsatolás sokszor elkaszálhat egy alapból teljesen jó és működőképes üzleti ötletet. Éppen ezért ne kürtöld világgá, mit tervezel, csak ha már biztos vagy benne, hogy meg akarod valósítani. Ha nem így teszel, az emberek negatív véleménye (ami sokszor féltékenységből fakad) könnyen megmérgezheti a gondolkodásodat.

Trendkövető ötlet

Azonnal rendelkezésre álló nyersanyagok híján nagyon nehéz lesz belépni az éppen aranykorát érő trendi termékek piacára. Itt olyan termékekre és szolgáltatásokra gondoljunk, amelyek hirtelen jelentek meg a piacon, és óriási irántuk a kereslet. Ilyen például az arcmaszk.

Amikor elindul egy ilyen trend, rengetegen éreznek késztetést arra, hogy meglovagolják a népszerűségi hullámot. Ehhez azonban jellemzően komoly likvid tőke szükséges, vagy egy-két ismerős, akik nem mellesleg nagyon híresek, és bevállalják, hogy egy kicsit megdobják a terméked népszerűségét. Fektess be sokat (ha tudsz), szedd ki a nyereséged, majd vonulj ki a piacról, mielőtt véget ér a trend. Ezek a megoldások viszont egyértelműen alkalmatlanok hosszútávú befektetésnek, aki pedig későn lép be az adott hullámba, el is könyvelheti a csődöt.

Egy jó üzleti ötlet alapvető jellemzői a következők:

  • a termékre/szolgáltatásra van piaci igény, vagy egy sűrűn előforduló problémára kínál megoldást
  • viszonylag könnyen finanszírozható
  • versenyképes
  • a piaci bevezetés gyorsan megvalósítható

És ami talán a legfontosabb, hogy a vállalkozó szenvedélyesen tekint az üzletére, a termékére, és mindenre, ami az ötlete megvalósítását segíti elő.

Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!