A hallgatóság méretétől függetlenül minden egyes előadásnál arra kell törekedni, hogy a beszédünk energikus, megnyerő, szórakoztató és magával ragadó legyen. Felmerülhet a kérdés, hogyan ragadjuk és tartsuk meg a közönség figyelmét?
Jose Flores motivációs előadóként keresztül-kasul bejárta a beszédek világát. Az Entrepreneur-nek elmondta, mi az a 7 praktika, melyek számára a sikert jelentették.
Keltsd fel a kíváncsiságukat
Itt fontos megjegyezni, Jose Flores tolószékben éli az életét. Úgy példálózott, hogy amikor megjelenik a színpadon, mindenki elkezdi találgatni, vajon miért ül tolószékben? Talán egy veterán, vagy valami közlekedési baleset érte?
Persze ez egy elég kirívó példa, de a szakember szerint mindenkiben van valami egyedi –vagy azzá teheti magát -, ami felkeltheti a közönség figyelmét. Ha ez sikerül, akkor máris jó úton jársz. Többet akarnak majd megtudni rólad, így figyelni fognak a mondandódra.
Már az elején vond be a hallgatóságodat
Ha sikerül már az elején bevonni a közönséged az előadásodba, a kezdetektől fogva úgy fogják érezni, ők is részei a prezentációnak. Légy kreatív. Kérd meg őket, hogy emeljék fel a kezüket, vagy hogy adjanak egy pacsit a mellettük ülőnek (persze csak ha járványügyileg biztonságos). Vagy vedd rá őket, hogy álljanak fel, és kiáltsanak valamit. Az esemény jellegéhez mérten, csak rajtad múlik, hogyan éred ezt el. Egy ilyen praktika segítségével beindul a vérkeringésük, izgatottak lesznek, és árgus szemekkel fogják figyelni az előadásodat.
Tegyél fel nekik elgondolkodtató, mély kérdéseket
Egy ilyen kérdés beindíthatja a hallgatóság agytekervényeit. Elgondolkodnak rajta, mit is akarnak az élettől, illetve mik az igazán fontos dolgok számukra. Ez az elmélkedés végső soron kitágítja a gondolatmenetüket, amelyek a megszokottól eltérő eszmefuttatásokat eredményeznek. Ennek következtében jobban tudnak majd reflektálni a mondandódra.
Egy kis humor sosem árt
Mindenki szeret nevetni. Egy erőteljes nevetés óriásit dobhat a közönséged energiaszintjén. A humor segítségével ledöntheted a láthatatlan falakat, és egy olyan atmoszférát alakíthatsz ki az előadóteremben, aminek következtében szimpatikusabb leszel a hallgatóságod szemében. Az emberek sokszor arra emlékeznek, hogyan érezték magukat a környezetedben. Egy jó poénnal sínen leszel. Emellett a prezentációd tartalmára is jobban fognak emlékezni.
Oszd meg velük komoly történeteket
Na de miért is jó, ha mély és emlékezetes történetekkel bombázod a nézőidet? Egyrészt életszagúbb lesz az előadásod, másrészt egy olyan erőteljes utazásra viheted őket a szavaiddal, melynek következtében mélyebb érzelmi szinten kapcsolódhatnak a mondandódhoz. Így azt érezhetik, hogy nincsenek egyedül, ráadásul a példádon keresztül betekintést nyerhetnek a saját személyes és szakmai életükbe is. Ha úgy hagyják el a termet, hogy arról beszélnek, mennyire inspirálóan hatottál rájuk és neked köszönhetően ők is változtatni fognak az életükön, akkor megveregetheted a vállad.
Vedd rá őket, hogy jegyzeteljenek
Rengeteg tanulmány kimutatta, hogy azok az emberek, akik jegyzetelnek egy előadás, vagy egy tanóra közben, sokkal több információt raktároznak el a fejükben, mint azok, akik csak megfigyelőként vannak jelen. Lábjegyzetként megjegyezzük, a kreativitásra és a produktivitásra is nagyon jó hatással van, ha leírjuk a teendőinket és a céljainkat. Továbbá, ha rá tudod venni a hallgatóságodat a jegyzetelésre, akkor jobban bele fognak mélyülni az előadásodba.
Ütős finálé
Az első dolog, amire emlékezni fognak az előadásod után, az nem más, mint a zárógondolatod. Éppen ezért törekedj arra, hogy ütős legyen a fináléd. Ez fogja meghatározni, hogyan fognak visszagondolni rád a nézőid. Mindenképp menj biztosra, hogy mély benyomást tettél rájuk a záróbeszédedben.