Hogyan optimalizáljuk e-mail listánkat?

Hogyan optimalizáljuk e-mail listánkat?

Az e-mail címlista monitorozása, azaz folyamatos frissítése, naprakészen tartása kritikus sikertényező, amin a marketing eredményessége múlhat. Valószínűleg a legtöbben rossz néven veszik a spamküldők leveleit, pedig ebbe a hibába sokan beleeshetnek akkor, ha az optimalizálás valahogyan kimarad a stratégiából.


Mennyire lényeges napjainkban az e-mail alapú kommunikáció?

Úgy tűnhet, hogy ennek a platformnak lejárt az ideje, vagy legalábbis már jócskán elszállt felette az idő. Ám a felmérések egyértelműen abba az irányba mutatnak, hogy erről szó sincsen. Mind a fogyasztók, mind a vállalkozások előszeretettel támaszkodnak azokra az információkra, értesülésekre, amiket e-mailben kaptak, már amennyiben persze a forrás megbízható, hiszen ez az, ami végül az értesülés hitelességét is döntően befolyásolja.

Így aztán nem túlzás azt állítani, hogy az e-mail marketing minden típusú, és méretű vállalkozás marketing eszközkészletének elengedhetetlen része. Ez egy olyan jelentőségű stratégia, ami kiaknázva rengeteg hasznot hajthat, ellenkező esetben azonban hatalmas profit eshet kútba. S bármennyire meglepő, ütős taktika ide, nyertes marketingterv oda, ha a címlista optimalizálása elmarad, akkor nagyjából szélmalomharccá válhat az egész folyamat.

Miként zajlik a sokat emlegetett optimalizálás?

Az első, egyúttal nélkülözhetetlen lépés a célközönség meghatározása. Sokan szívesen megúsznák ezt a feladatot, mert időpazarlónak tűnik, pedig alapvetően enélkül működőképes marketingstratégia aligha dolgozható ki.

Azt is mindenképpen számításba kell venni, hogy az emberek viszonylag gyakran változtatják meg az e-mail címüket. Van, aki azért, mert munkahelyet vált, vagy nevet módosít, megint más csak úgy, és az elírások sem ritkák hírlevélre való feliratkozásnál, vagy különböző regisztrációs űrlapok kitöltésénél. Vagyis a rossz minőségű, már nem aktív e-mail címeket tartalmazó lista hamar felduzzadhat, és ez azt jelenti, hogy a közölni kívánt információk például hírlevél formájában nemes egyszerűséggel pocsékba mennek.

Az e-mail kampány akkor sikeres, ha egyrészt az elküldött e-mail befut a beérkezett levelek mappájába, és nem kerül spambe, vagy kering tovább az interneten, másrészt releváns címzettek olvassák az elektronikus üzenetet. Vagyis az ellenőrzés kulcsfontosságú, mégpedig lehetőleg két lépcsőben: valós időben az e-mail cím beírásakor, valamint a már meglévő lista átnézésénél.

Melyek a frissített címlista kézzel fogható előnyei?

Az első, amire kevesen gondolnak, pedig a jelentősége óriási, az a pénzmegtakarítás. Hiszen ha a címlista naprakész, ha az ügyfelek elérése biztosított és eredményes, akkor az azt jelenti, hogy a marketingköltségek csökkenthetőek. Nagyon leegyszerűsítve minden elküldött levél pénz, azaz minden sikertelenül kézbesített levél elúszott pénz. A pontos lista segítségével magasabb megtérülés zsebelhető be, azaz innentől kezdve az e-mail marketing befektetéssé avanzsálhat.

A másik előny, hogy a pontosított lista használható adatbetekintést biztosít, aminek a kiaknázása a jövőbeni stratégiák megalkotásánál sokat nyom a latba. Konkrétan ez akár a siker zálogává is válhat. Az e-mail lista megmutathatja, hogy ki aktív felhasználó, és ki az, aki már korábban igénybe vette a szolgáltatásokat és termékeket, ezen információk birtokában az e-mail stratégia szegmentálása is megvalósulhat.

A hírnév kérdéséről sem érdemes megfeledkezni, hiszen a spamküldők népes táborát gyarapítani igencsak hírnévromboló fejlemény, viszont ha a levelek sikeresen megtalálják a célközönség tagjait, akkor ez a relevancia miatt is automatikusan a hírnév malmára hajtja a vizet.(x)

Ne hagyd ki!