A koronavírus-járvány hatalmas löketet adott a házhozszállítás piacának. A vendéglátóhelyek nem fogadhattak vásárlókat, így rengetegen átálltak az online kiszállításra. A megfelelő elérés érdekében sokan olyan szolgáltatókhoz fordultak, mint a Deliveroo, az Uber Eats, vagy akár a Netpincér és a Wolt.
A vendéglátóhelyek általában egyszerre több szolgáltató szoftverét integrálták a saját rendszerükbe, hiszen így sokkal több vásárlót érhettek el, ami a rendelések számának növekedését eredményezte. Viszont ahány cég, annyi szoftver, melyek keveredése sokszor hatalmas káoszt okozott a konyhákban a különböző platformok rendeléseinek beérkezésekor. És mikor már azt hinnénk, hogy nincs több hely a piacon, akkor felbukkan egy olyan szereplő, mint a Deliverect, amely felismerte ezt a problémát, és ki is fejlesztett rá egy megoldást.
Mi a titok?
A 2018-ban alapított Deliverect egy olyan szoftvert kínál a megrendelőknek, amivel könnyedén integrálhatják a különböző cégek rendelésfelvevő applikációit. Ezáltal egy olyan letisztult kezelőrendszert kapnak, ami összeszedi a rendeléseket, és kiküszöböli a kavarodások okozta felfordulást.
Ráadásul annyira megy nekik a szekér, hogy az elmúlt évben a rendszerükön átmenő heti rendelések száma 750 százalékos növekedést produkált. Erre alapozva kaptak most egy 65 millió dolláros (19,6 milliárd forint) befektetést olyan nagyágyúktól, mint a DST, a Redpoint Ventures, az OMERS, a Newion, a Smartfin és a Founders. Így már összesen 90 millió dollár folyt a cégbe kockázati tőkéseken keresztül az elmúlt 3 évben.
Hogyan áll most a cég?
A Deliverect jelenleg világszerte 30 országban aktívan működik, és több mint 10 ezer vállalat használja a szoftverüket, egyebek között a KFC is. A platform az európai kiszállítási színtér legjelentősebb szereplőivel működik együtt, akik között megtalálható a Deliveroo, az Uber Eats, a Glovo, a Takeaway.com, a Delivery Hero és a Just Eat is.
Azért alapítottuk meg a céget, mert láttuk, hogy az éttermeknek segítségre van szükségük ahhoz, hogy átálljanak az offline rendszerről az online-ra. Ez egy olyan trend, ami jóval a pandémia előtt elkezdődött. Az elmúlt 10 év során az emberek fokozatosan áttértek az online rendelésekre, a vírus csupán meggyorsított egy olyan folyamatot, amely már korábban is jelen volt
- nyilatkozta a Sifted-nek Zhong Xu, a vállalat alapítója.
Az üzletember szerint a nyitással egyidejűleg a platformjuk még szükségesebbé fog válni az éttermek dolgozóinak, hiszen onnantól kezdve a személyes kiszolgálás és az online rendelések között kell majd egyensúlyozniuk, amihez egy letisztult felület rengeteg segítséget nyújthat.
João Almeida, a KFC Ibériai-félszigeten működő ágazatának pénzügyi vezetője elmondta, hogy a Deliverect rendszerének bevezetésével érezhető változások mentek végbe a hétköznapjaikban. A futároknak kevesebbet kell várniuk a rendelésekre, illetve jelentősen csökkentek az összekeveredésből adódó hibák is.
A cég legutóbb áprilisban jutott befektetéshez, akkor megnégyszerezte a munkavállalói számát, 50-ről 200-ra.
A mostani támogatást kereskedelmi terjeszkedésre akarják használni, elsősorban az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban.