A vezérigazgatók hétköznapjai kicsit máshogy néznek ki, mint az átlagos dolgozóké. Az operatív feladatokat felváltják a meetingek, a „kétkezi" munkát pedig a tárgyalások és az üzletfejlesztés. Emellett viszont még a magánéletüket is menedzselniük kell. Cikkünkben bemutatjuk néhány nagyágyú praktikáit.
Jack Dorsey
Számos kutatás igazolta, hogy a menedzserek nagy része szerint a túlzásba vitt meetingek megölik a hatékonyságot. Sokan úgy nyilatkoztak, hogy a felesleges megbeszélések számottevően akadályozták őket a saját munkájuk elvégzésében. A Twitter és a Square vezérigazgatója is hasonló véleményen van.
Jack Dorsey sajátos megközelítéssel kezeli a meetingeket, ami véleménye szerint felgyorsítja a kritikus gondolkodás folyamatát. Egy 2018-as bejegyzésében arról értekezett, hogy Google dokumentumok segítségével végzik a megbeszéléseket. A résztvevőknek 10 percük van arra, hogy átolvassák az éppen aktuális problémákat, amihez aztán közvetlenül hozzászólhatnak jegyzetek formájában. Ennek köszönhetően mindenkinek van ideje felvenni a fonalat, a világ bármely részéről csatlakozhatnak, és sokkal gyorsabban juthatnak megoldásra.
A módszerét Steven Sinofsky elméletére alapozta, aki korábban a Microsoftnál dolgozott a Windows részlegnél. A szakember szerint azzal, hogy írásos formában valósítják meg a meetingeket, sokkal jobb eredmények születnek.
Elon Musk
A Tesla-vezér mindig a legfontosabb munkahelyi ügyek intézésével kezdi a napját, utána pedig prioritás alapján halad a rá váró feladatok megoldásával. A sikeresség érdekében annyi meetinget iktat ki a hétköznapjaiból, amennyit csak lehet. Csak akkor hívja össze az alkalmazottjait, ha kritikus fontosságú problémáról kell beszélniük, és elkerülhetetlen egy találkozó. Viszont hozzátette, másoktól is elvárja, hogy csak akkor rángassák be őt (vagy bárki mást) tanácskozásra, ha valódi értéket tudnak nyújtani a résztvevő összes társuknak. Amint úgy érzik, ezt nem tudják megtenni, akkor nyugodtan kisétálhatnak, és végezhetik tovább a munkájukat. Úgy véli, egyáltalán nem bunkóság lelépni, ha biztos benne az ember, hogy semmit nem tud hozzátenni a diskurzushoz.
A zaj helyett a jelre fókuszálj. Ne pazarold az időd olyan dolgokra, amik semmivel nem javítják a helyzetet
-tanácsolta a Dél-Kaliforniai Egyetem diákjainak.
Jeff Bezos
Az Amazon vezérigazgatója szerint a sikeres üzleti életben az egyik legfontosabb dolog a gyorsaság. Ha az adott döntéshez szükséges összes információ 70 százalékát megszerezte, akkor bizony meghozza a döntését. Úgy véli, ha valaki például kivárja a 90 százalékos biztonságot, akkor ő bizony lassú döntéshozónak minősül, ami kifejezetten hátrányos az üzletben. Tovább ment, szerinte a gyorsaság még annál is fontosabb, mint hogy helyes döntést hozzon.
A legtöbb döntés visszafordítható, két iráyba nyíló ajtó. Szóval mi van akkor, ha rossz döntést hozol?
Fontos a gyorsaság a rossz döntések kiküszöbölésében is. Hozzátette, egy gyorsan helyrehozott rossz döntés sok esetben kevésbé költséges, mint egy lassan meghozott jó döntés.
Steve Jobs
A néhai üzletember szerint a siker kulcsa az, hogy tudj nemet mondani. Úgy vélte, az igazi összeszedettséget az jelenti, ha az ember képes nemet mondani többszáz jónak tűnő ötletre. Persze ehhez tisztában kell lenni azzal, hogy mire érdemes időt és energiát áldozni a siker érdekében.
Warren Buffett is osztja ezt a gondolatot, korábban így nyilatkozott:
A különbség a sikeres és a nagyon sikeres emberek között az, hogy a nagyon sikeres emberek jóformán mindenre nemet mondanak.