Sokkal gyorsabb töltést biztosít az új akkujuk, akár mínusz húsz fokban is
Fotó: Shutterstock

Áttörést ért el az akkumulátorai töltési idejében a CATL

Az akkumulátoripari kínai óriás, a CATL bejelentése szerint az új fejlesztésükkel akár 50 százalékkal gyorsabb töltés érhető el mínusz 20 fokban is. Azonban normál hőmérsékleten is sokkal gyorsabban tölthető az akkujuk.


Sokat javulhat a CATL akkumulátorok töltési ideje

A kínai CATL a világ legnagyobb akkumulátorgyártója. A cég vezető tudósa, Wu Kai jelentette be a napokban, hogy olyan új anyagot fejlesztettek ki, amely jelentősen javítja az e-autók lítium-ion akkumulátorainak töltési hatékonyságát, akár extrém hidegben is. Mínusz 20 fokban például 50 százalékos hatékonyságnövelést értek el, normál hőmérsékleten pedig 43 százalékost.

A Carscoops beszámolója szerint a technológia segítségével a vállalat képes lesz sorozatgyártani egy olyan akkut, amely 10 perc alatt feltölthető és 400 km hatótávolságot nyújthat a felhasználójának. Azonban a jövőben a 10 percet tovább szeretnék csökkenteni 5-7 percre.

Kételkednek a Toyota bejelentésében

A tudós nem ment el szó nélkül a Toyota friss bejelentése mellett sem. A japán cég a napokban közölte, 2027-re képesek lesznek olyan szilárdtest-akkumulátorokat gyártani, amelyek feleannyiba kerülnek és fele akkora tömegűek mint a jelenleg elterjedt aksik, valamint akár 10 perc alatt feltölthetők.

Amiben biztos vagyok az, hogy jelenleg senki sem képes szilárdtest-akkumulátorok tömeges gyártására az iparágban. Azt állítják, hogy képesek felére csökkenteni a költségeket, ami nagyon izgalmas lenne, de kíváncsi vagyok, milyen összehasonlítási alapot használnak ehhez

- idézi Wu Kai-t az NRGreport.

Szupergyors akkutöltéssel kísérletezik a Tesla is

Jellemzően 100-150 kW-os töltőteljesítményről indulnak manapság a villanyautók akkumulátorai. Viszont a felső-kategóriás elektromos autóknál ez az érték inkább 250-300 kW környékén alakul.

Az izraeli StoreDot az utóbbinál is sokkal jobb eredményeket ért el a szupergyorsan töltődő, 5 perc alatt 100 mérföld (160 km) megtételéhez elegendő energiát magába szippantó cellák területén. Kijelentették azt is, hogy 2028-ra 3 percre, 2032-re pedig 2 perc/100 mérföldre tudják javítani a teljesítményt. Az elkészült akkumulátoraikat néhány autóipari szereplő is teszteli. Például a Tesla.

Az USA Today szerint Elon Musk vállalata nagy potenciált lát a technológiában. Az akkumulátor tesztelése része a Tesla azon elkötelezettségének, hogy csökkenti ügyfelei autóinak töltési idejét. Ráadásul a portál forrásai szerint a Tesla nemcsak partnerségi lehetőséget keres, hanem akár fel is vásárolhatja az izraeli vállalatot.

Elon Musk korábban is beszélt róla, hogy a vállalata többféle akkumulátort próbál biztosítani a járműveihez. A StoreDot extrém gyorsan tölthető (XFC) aksijai ebben a törekvésben áttörést jelenthetnének, amennyiben alkalmasnak bizonyulnak a tömeggyártásra.

Ne hagyd ki!