A Panasonic bejelentette, hogy készen áll a tömeggyártásra új fejlesztésű, 4680-as akkumulátora, amellyel ötszörösére nőhet az elektromos autók hatótávja.
A gyártók folyamatosan keresik a megoldást arra, hogy az elektromos autók akkumulátorát gyorsabban tölthetővé tegyék, nem is beszélve a hatótáv növelésén. Utóbbi téren érhetett el áttörést a Panasonic Energy.
Itt a 4680-as cella
Az újítás a már régóta emlegetett 4680-as akkumulátorcella (neve a fizikai dimenzióira utal: 46 mm átmérő, 80 mm hossz), mely több szempontból is fontos előrelépés lehet az elektromos autózásban. A már említett ötszörös cellánkénti kapacitás ugyanis jelentheti azt, hogy egy ugyanakkora akkupakkal ötször nagyobb távolságot lehet megtenni – de azt is, hogy ugyanakkora kapacitáshoz kevesebb cellára lesz szükség - idézi az Interesting Engineering cikkét a HVG.
A cég közlése szerint az új csodaakkumulátor készen áll a tömeggyártásra. Egy nyugat-japán városban - Wakayamában - állíthatják elő, ahol a megújuló energiák felhasználását is igyekeznek maximalizálni.
500 kilométerre húz egy kamiont
A világban folyamatosak az akkumulátorfejlesztések. A CATL szeptemberben jelentette be, hogy újabb technológiai áttörést ért el az elektromos tehergépjárművekben felhasználható akkumulátorok fejlesztése terén. Az új aksi már 500 kilométerre visz egy kamiont egyetlen töltéssel.
Két éven belül új helyzet jöhet
Korábban írtunk arról, hogy a lítium-ion akkumulátorok átlagos ára az elmúlt 15 év során 90 százalékkal csökkent. További 40 százalékos csökkenés kellene azonban még, hogy az elektromos autók árban versenyképesek legyenek a belső égésűekkel. A Goldman Sachs elemzői szerint ez egy-két éven belül bekövetkezhet.