Hatalmasat esett az e-autók akkumulátorának ára
Íme a jövő üzlete, az elektromos autótöltő állomás!

Hatalmasat esett az e-autók akkumulátorának ára

A lítium-ion akkumulátorok átlagos ára az elmúlt 15 év során 90 százalékkal csökkent. További 40 százalékos csökkenés kellene azonban még, hogy az elektromos autók árban versenyképesek legyenek a belső égésűekkel. A Goldman Sachs elemzői szerint ez egy-két éven belül bekövetkezhet.


2023-ban a csomagok ára átlagosan 139 dollár/kwh volt, ami a 2008-as – jelenértéken számított – 1415 dollár/kwh-s átlagos költséggel szemben rendkívül kedvezőnek mondható - írja a HVG az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériumának (DOE) közlése alapján.


Ez azonban még mindig nem éri el azt a bűvös 100 dollár/kwh-t, amelyet sok elemző a benzines autókkal való költségparitás elérésének pontjaként jelöl meg.


A meredek csökkenés a DOE szerint az akkumulátortechnológiák és az akkukémia fejlődésének, valamint a gyártás-technológia javulásának és a gyártási mennyiség növekedésének köszönhető.

2025-2026-ban jöhet a fordulat

A Goldman Sachs befektetési bank elemzői szerint a következő években folytatódni fog az elektromos autók akkumulátorárainak csökkenése: 2024-ben 23 százalékkal, 2025-ben pedig további 20 százalékkal lehetnek olcsóbbak. Ez pedig az e-autók fogyasztói árán is érezteti majd a hatását. 2025 vagy 2026 környékén eljöhet az a pont, amikor az elektromos autók már nem drágábbak a belső égésű motoros autóknál, az árcsökkenés pedig ezután is folytatódni fog.

Szenved a német autóipar

A vártnál lassabb elektromos átállást a német autóipar is megszenvedi. Beszámoltunk róla, hogy több gyár 30-60 százalékos kapacitáson fut. Nincs ugyanis akkora kereslet az EV-kre, mint amit korábban prognosztizáltak. A Berlin melletti Grünheidében működő Tesla-gyár csak 51 százalékos kihasználtsággal működött.


Ne hagyd ki!