Új Audik érkeznek
Audi

Új Audik érkeznek: ezt tudják

Közvetlenül az akkuházba ragasztott, nagyobb energiasűrűségi cellák, 110 km-re növelt tisztán elektromos hatótáv és akár 88 kW visszatöltésére képes regeneratív fékrendszer - két új konnektoros hibrid (PHEV) hajtáslánccal bővül az Audi A5 választéka.


Az Audi A5 választéka két új konnektoros hibrid hajtáslánccal bővül, amelyek minden téren felülmúlják az előző modelleket. Az e-hybrid quattro változatok a korábbi A6 TFSI e modellekhez képest jelentős előrelépést kínálnak, különösen a megnövelt akkumulátorkapacitás és a gyorsabb töltési lehetőségek terén - számol be a Vezess.hu.

Innovatív akkumulátorok

Az új A5 plug-in hibrid modellek nettó 20,7 kWh (bruttó 25,9 kWh) kapacitású akkumulátorokkal rendelkeznek, ami több mint 45 százalékos növekedést jelent a korábbiakhoz képest. Az akkumulátorok új felépítése lehetővé tette a nagyobb energiasűrűségű cellák használatát, amelyek közvetlenül az akkuházba vannak ragasztva, így több helyet biztosítanak a jármű belsejében.

A töltési teljesítmény is jelentősen nőtt: a korábbi 7,4 kW helyett 11 kW-os töltést is támogat a fedélzeti rendszer, így mindössze 2,5 órára van szükség a teljes feltöltéshez. A tisztán elektromos hatótávolság 110 kilométerre nőtt, amely lehetővé teszi a napi ingázást anélkül, hogy a benzinmotor beavatkozna.

A regeneratív fékrendszer három fokozatban állítható, a legerősebb ezek közül akár 88 kW energiát is képes visszatáplálni az akkumulátorba. Ez a rendszer normál járműhasználat mellett képes fedezni a lassítási igények több mint 90 százalékát.

A 2,0 literes, 185 kW (252 LE) teljesítményű benzinmotorra épülő plug-in hibrid hajtáslánc két teljesítményszinttel érhető el: a belépő szintű e-hybrid quattro 220 kW (299 LE) rendszerteljesítményt kínál, míg az erősebb változat 270 kW (367 LE) maximális teljesítményre képes. Előbbi 5,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg az utóbbi 5,1 másodperc alatt éri el ezt a sebességet. A végsebesség mindkét változatnál 250 km/óra.

Tolják, ahogy a csövön kifér

Az Audi tavaly mutatta be a tisztán elektromos hajtású A6 e-tront, most pedig a benzines és a dízel változatok érkeztek meg - írtuk a közelmúltban.

A 2 literes 4 hengeres turbós benzines alapmotor 204 lóerős és 340 Nm-es nyomatékú, 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra. Hossza 4,99 méter. Végsebessége 240 km/h.

A 3 literes 6 hengeres turbós benzines kivitel 367 lóereje és 550 Nm-es nyomatéka mellé 24 lóerővel és 230 Nm-rel száll be a 48 V-os lágyhibrid technika. Az első- és összkerékhajtással is kérhető TDI verzió 2 literes 4 hengeres erőforrása 204+24 lóerős, illetve 400+230 Nm-es produkciót ad elő. Alapára 58 ezer euró (23 millió forint). Az új Audi A6 Avant első példányait május végén vehetik át a megrendelők.

Ne hagyd ki!