Csaknem félmillió forinttal emelkedhet hazánk két legnépszerűbb autójának ára. A Suzuki modelljeinek népszerűsége jóideje töretlen, januárban azonban – ha ideiglenesen is – egy másik japán autógyártó járművei fogytak a legjobban Magyarországon.
Árat emel a Suzuki
Más autógyártókhoz hasonlóan árat emel a Suzuki is. A hvg.hu információi szerint az áprilisi gyártástól kezdve az S-Cross modellekért 450 ezer forinttal, amíg a Vitarákért 430 ezer forinttal kérhetnek többet. Az előbbiből a legolcsóbb jármű így 6,54 millió forintba, a legdrágább pedig 9,38 millióba kerülhet, az utóbbi ára pedig 6,24 és 10,43 millió forint között alakulhat (az új, öntöltő, hibrid változatok lesznek a költségesebb modellek). Az áremelés nem fog vonatkozni a már készleten lévő autókra, azonban a cikk szerint ilyen járműveket szinte lehetetlen találni.
Nyár elején érkezik egyébként az S-Cross modellek esetében - a Vitaránál már bevezetett - a szívó benzinmotorra épülő normál hibrid hajtáslánc is, mivel jelenleg csak a 48 V-os lágyhibrid hajtással készülő járművek érhetőek el. Az előbbi kizárólag robotizált automata váltós kivitelben kapható, ami kicsit kevesebbet fogyaszt, de gyengébb és egyben jelentősen drágább is.
Két japán márka a magyar piac élén
2022 első két hónapjában egyébként az S-Cross volt a legnépszerűbb, a Vitara pedig a második legfelkapottabb modell az új személyautók magyar piacán, tavaly még fordított volt a helyzet.
A Suzuki márka jellemzően vezeti a hazai piacot, azonban idén januárban volt egy kis botlása. Ahogyan arról mi is írtunk, hónapok után először fordult elő, hogy nem új Suzuki személyautóból helyeztek forgalomba egy adott hónapban legtöbbet Magyarországon. A vezetést az év első hónapjában a Toyota vette át. Suzukiból 1029 új járművet regisztráltak akkor, ami 12,72 százalékos részesedést jelent a teljes havi piacból. Toyotából ezzel szemben 1115-öt (13,79 százalék). Harmadik helyen a Ford végzett 828 személyautóval (10,24 százalék), a negyedik pedig a Skoda lett 673 járművel.
Februárban azonban a Datahouse adatai szerint ismét visszaállt a sorrend, így a Suzuki végzett az első helyen, megelőzve a Toyotát. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán múlt hónapban a Ford, a negyediken a Kia, az ötödiken pedig a Skoda végzett, valamint a Volkswagen volt még képes ezernél több új autót értékesíteni az év második hónapjában.
Nagyot ment a Toyota
Nem csak hazánkban népszerű a Toyota márka. Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a japán autógyár tájékoztatása szerint a globális járműeladásaik 10,1 százalékkal ugrottak meg tavaly, ezért zsinórban második éve vezetik a világ legkelendőbb autóinak a listáját.
2021-ben 10,5 millió járművet adtak el, ez a szám azonban magában foglalja a Daihatsu Motors és a Hino Motors leányvállalatok eredményeit is.
A Volkswagen ezzel szemben 8,9 millió járművet értékesített, 5 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban, ami egyben 10 éves negatív rekordnak számít.