Több autós panaszkodik az autógyártók fizikaigomb-nélküli megoldásai miatt. Sőt, a biztonsági értékeléseket kiadó Euro NCAP sem rajong a gombmentes technológiákért. Úgy tűnik, a Volkswagen már meghátrált.
Túlzásba eshettek az érintőképernyőkkel az autógyártók
Az érintőképernyők sorra váltották fel a fizikai gombos megoldásokat a modern autóiparban. Azonban az autógyártóknál ez nemcsak a technológiák fejlődéséről, hanem spórolásról is szólt, hiszen számos gomb feladatát át tudta venni egyetlen képernyő.
Annak ellenére történt mindez, hogy biztonság szempontjából meglehetősen aggályos, ha a sofőrök a vezetés mellett a menürendszerben keresgélésre is figyelnek. Azonban a biztonsági értékeléseket kiadó Euro NCAP-nél betelt a pohár az érintőképernyős megoldásokkal kapcsolatban.
Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) piaci szereplőknek végez önkéntes, de nagy presztízsű törés- és biztonsági teszteket. Az általuk kiadott kedvező tanúsítványokkal előszeretettel dicsekszenek az autógyártók. Azonban a szervezet közölte, a jövőben nem fognak magas pontszámot adni olyan autóknak, amelyek túlzottan hagyatkoznak a szoftveres kezelőszervekre.
A 2026-ban életbe lépő új Euro NCAP-tesztek arra ösztönzik majd a gyártókat, hogy az alapvető funkciókat intuitív módon, különálló, fizikai kezelőszervek segítségével lássák el, ezzel csökkentve az útról levett tekintet idejét, elősegítve a biztonságosabb vezetést
- idézi Matthew Averyt, az Euro NCAP stratégiai fejlesztésért felelős igazgatóját a PC World.
Más modellekbe is visszatérhetnek a fizikai gombok
Több szempontból is trendforduló lehet a Volkswagen (VW) ID.2All modellje. Egyik oldalról a korábbi évek tendenciájával szemben nem crossover és nem is kupé. Inkább a korábbi Polókhoz áll közel. Másik részről - az új Golfhoz hasonlóan - az autóba több fizikai gomb került, mint a legtöbb típusba az elmúlt időszakban.
A VW egyik tervezője is megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.
Továbbá Darius Watola, a német autógyártó belső formatervezője is elmondta, az ID.2All „minden modellhez új megközelítést mutatott be”, például a koncepció és a gombok tekintetében. Ő is elsősorban az ügyfélpanaszokat nevezte meg a változtatások okaként.