Akár 35 százalékkal olcsóbban üzemeltethető a vállalati flotta és ez még nem minden!

Hogy jön ki a matek?

Az autó árát a lízingcég állja. A vételárra szánt összeg így kamatozhat vagy éppen más üzleti cél finanszírozására fordítható. Ráadásul a lízingbe vevő nettó áron jut a járműhöz, mivel a flottakezelő visszaigényelheti az ÁFA-t. További előny, hogy az operatív lízing szolgáltatásnak minősül, így a havonta fizetendő díj ÁFA-jának legalább fele, de az üzleti és szabadidős felhasználás arányától függően akár nagyobb része is, visszaigényelhető. A lízingbe vevő a futamidő alatt fix havi díjat fizet, cserébe sajátjaként használhatja az autót, de a tulajdonost terhelő kötelességek és adminisztrációs terhek nélkül. Ezen felül a cégek a flottafinanszírozás költségeiből a magasabb maradványértéknek és az ÁFA-visszaigénylésnek köszönhetően akár 35 százalék is lefaragható.

És az üzemeltetés?

Azt, hogy egy saját tulajdonban lévő céges autó üzemeltetésére és karbantartására mennyit kell költeni, nehéz megbecsülni. Tapasztalatok szerint azonban ezek a kiadások minden esetben a lízingköltségek többszörösére rúgnak. A flottakezelők ugyanis nagyszámú autót üzemeltetnek, így jelentős kedvezményeket tudnak kiharcolni maguknak a szervizeknél és a biztosítótársaságoknál. A lízing havi díja általában fedezi a karbantartás, a biztosítás és a szervizügyintézés és az adminisztráció költségét, de ezen felül a biztosítás és bírságügyintézést, az üzemanyagkártya-menedzsmentet és a csereautó-szolgáltatást is. Bármilyen váratlan esemény következik is be a céges autóval kapcsolatban, az nem jár sem extra ügyintézéssel, sem plusz kiadásokkal a vállalkozás számára. És még egy fontos szempont. A futamidő végén a flottakezelő viseli az autó eladásának kockázatát és ő végzi az értékesítéssel járó összes feladatot is.


Friss

©Morris71/123RF.COM

Ha vettél az Auchan-ban ebből a fagyiból, ne edd meg, szennyezett!

Visszahívott a forgalomból egy vaníliás pálcikás jégkrémet a forgalmazó Auchan Magyarország Kft. etilén-oxid növényvédő szer hatóanyaggal való szennyezettsége miatt, a meglévő készletet pedig zárolta - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kemény gyomrost kapott a KFC, a McDonald's és a Burger King a járványban

Az ágazati bértámogatások, a kormányzati intézkedések sokat segítettek tavaly a magyarországi gyorsétterem-láncoknak, ahol jellemzően bejelentve, borravaló nélkül dolgoznak a munkavállalók. De ez sem tudta megállítani a KFC, a McDonald's és a Burger King bevételeinek esését, az eredmények romlását.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kivárnál az építkezéssel, felújítással, mert drága? Ráfizetsz

Az építőipari vállalkozások az építési költségek országos szinten 5-9 százalékos, Budapesten viszont több mint 10 százalékos áremelkedésére számítanak a második fél évben - közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) az MTI-vel.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!


Akár 35 százalékkal olcsóbban üzemeltethető a vállalati flotta és ez még nem minden!

Hogy jön ki a matek?

Az autó árát a lízingcég állja. A vételárra szánt összeg így kamatozhat vagy éppen más üzleti cél finanszírozására fordítható. Ráadásul a lízingbe vevő nettó áron jut a járműhöz, mivel a flottakezelő visszaigényelheti az ÁFA-t. További előny, hogy az operatív lízing szolgáltatásnak minősül, így a havonta fizetendő díj ÁFA-jának legalább fele, de az üzleti és szabadidős felhasználás arányától függően akár nagyobb része is, visszaigényelhető. A lízingbe vevő a futamidő alatt fix havi díjat fizet, cserébe sajátjaként használhatja az autót, de a tulajdonost terhelő kötelességek és adminisztrációs terhek nélkül. Ezen felül a cégek a flottafinanszírozás költségeiből a magasabb maradványértéknek és az ÁFA-visszaigénylésnek köszönhetően akár 35 százalék is lefaragható.

És az üzemeltetés?

Azt, hogy egy saját tulajdonban lévő céges autó üzemeltetésére és karbantartására mennyit kell költeni, nehéz megbecsülni. Tapasztalatok szerint azonban ezek a kiadások minden esetben a lízingköltségek többszörösére rúgnak. A flottakezelők ugyanis nagyszámú autót üzemeltetnek, így jelentős kedvezményeket tudnak kiharcolni maguknak a szervizeknél és a biztosítótársaságoknál. A lízing havi díja általában fedezi a karbantartás, a biztosítás és a szervizügyintézés és az adminisztráció költségét, de ezen felül a biztosítás és bírságügyintézést, az üzemanyagkártya-menedzsmentet és a csereautó-szolgáltatást is. Bármilyen váratlan esemény következik is be a céges autóval kapcsolatban, az nem jár sem extra ügyintézéssel, sem plusz kiadásokkal a vállalkozás számára. És még egy fontos szempont. A futamidő végén a flottakezelő viseli az autó eladásának kockázatát és ő végzi az értékesítéssel járó összes feladatot is.


Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!