Piros autó világító lámpával közelről
Fotó: unsplash

Céges autót olcsóbban?


Akár 35 százalékkal olcsóbban üzemeltethető a vállalati flotta és ez még nem minden!

Hogy jön ki a matek?

Az autó árát a lízingcég állja. A vételárra szánt összeg így kamatozhat vagy éppen más üzleti cél finanszírozására fordítható. Ráadásul a lízingbe vevő nettó áron jut a járműhöz, mivel a flottakezelő visszaigényelheti az ÁFA-t. További előny, hogy az operatív lízing szolgáltatásnak minősül, így a havonta fizetendő díj ÁFA-jának legalább fele, de az üzleti és szabadidős felhasználás arányától függően akár nagyobb része is, visszaigényelhető. A lízingbe vevő a futamidő alatt fix havi díjat fizet, cserébe sajátjaként használhatja az autót, de a tulajdonost terhelő kötelességek és adminisztrációs terhek nélkül. Ezen felül a cégek a flottafinanszírozás költségeiből a magasabb maradványértéknek és az ÁFA-visszaigénylésnek köszönhetően akár 35 százalék is lefaragható.

És az üzemeltetés?

Azt, hogy egy saját tulajdonban lévő céges autó üzemeltetésére és karbantartására mennyit kell költeni, nehéz megbecsülni. Tapasztalatok szerint azonban ezek a kiadások minden esetben a lízingköltségek többszörösére rúgnak. A flottakezelők ugyanis nagyszámú autót üzemeltetnek, így jelentős kedvezményeket tudnak kiharcolni maguknak a szervizeknél és a biztosítótársaságoknál. A lízing havi díja általában fedezi a karbantartás, a biztosítás és a szervizügyintézés és az adminisztráció költségét, de ezen felül a biztosítás és bírságügyintézést, az üzemanyagkártya-menedzsmentet és a csereautó-szolgáltatást is. Bármilyen váratlan esemény következik is be a céges autóval kapcsolatban, az nem jár sem extra ügyintézéssel, sem plusz kiadásokkal a vállalkozás számára. És még egy fontos szempont. A futamidő végén a flottakezelő viseli az autó eladásának kockázatát és ő végzi az értékesítéssel járó összes feladatot is.


Ne hagyd ki!