Az autókölcsönzők talpon tudtak maradni a járványban

Az autókölcsönzőket is megütötte a turizmus visszaesése, de úgy tűnik, megtalálták a túlélés receptjét.


A hosszabb távú autóbérlés segített talpon maradni az autókölcsönzőknek, amelyek a koronavírus-járvány alatt lényegében teljesen elveszítették legfontosabb ügyfélkörüket, a szabadidős- és konferenciaturistákat, írja a napi.hu. A cégvezetők tavaly tavasszal, az első hullám idején 60-70 százalékos visszaesést jósoltak a forgalomban, és ez nagyrészt be is jött. Az autókölcsönzőknek ugyanakkor -szemben például az utazási irodákkal vagy az éttermekkel - volt egy menekülési útvonaluk, még ha ennek jövedelmezősége jóval alacsonyabb is, mint ha rövid távra adják bérbe autóikat.

Két példa a túlélésre

Az Avis Autókölcsönzőnél a vállalati ügyfélkör megerősítésére fókuszáltak, miután a tavalyi bevételük 50-55 százalékkal esett vissza 2019-hez képest, amikor csaknem 2 milliárd forintos forgalmat értek el. Hasonló átrendeződésről számolt be az Avalon Car(e) Services Kft. ügyvezető igazgatója is. Autóbérlési üzletáguk bevétele 36 százalékkal csökkent, miután a tavaszi sokkot követően részben sikerült a tartós bérletek és a belföldi bérlők irányába terelni az üzletmenetet. Más üzletágaik - elsősorban a mintegy 30 százalékos növekedést elérő Bosch Car Service-nek köszönhetően az egész cég árbevétele mindössze 20 százalékkal esett, de ezzel együtt is jelentős, 8 számjegyű veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a 2020-as üzleti évre.

Kilátások

Az Avis a kereslethez igazodva adott komoly kedvezményeket 2020-ban mind a vállalati bérlőknek, mind pedig a magánszemélyeknek. A cég a flotta méretét is a kereslethez igazította, fele annyi kocsival rendelkezett tavaly, mint 2019-ben. Az Avalon az év elején ugyan jelentősen csökkentette flottája méretét, de 2020 végére ezt visszaépítette. A piac szereplői abban bíznak, hogy idén már elérik legalább a tavalyelőtti forgalmukat.


Ne hagyd ki!