Egy hónappal a versenytársak előtt
A véglegesen a hazai forgalomban maradó új autókról valós piaci képet adó, kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota már 2020 óta őrzi elsőségét. 2022-ben a teljes magyar új személyautó- és kishaszongépjármű piacon is az első helyen végzett a környezettudatos japán autómárka. A kivonásokkal tisztított piacon elért 14,4 százalékos piaci részesedés annyit tesz, hogy
minden hetedik véglegesen a magyarországi utakra kerülő új autó Toyota.
A környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-80 százalékban tisztán elektromos, emissziómentes közlekedést lehetővé tévő öntöltő hibrid elektromos autóival taroló, ám a közelmúltban plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos autókat is bemutató Toyota ráadásul tetemes előnnyel végzett az első helyen. Legközelebbi versenytársát ugyanis nagyságrendileg egyhavi átlagos értékesítéssel előzte meg. Szemmel láthatóan tehát beérett a Toyota évekkel ezelőtt megkezdett stratégiája, amelynek jegyében mára nincs olyan fontos személyautó kategória, ahol a japán autógyártó ne kínálna környezetbarát alternatívát.
Meghatározó szerepben
A teljes piac és a személyautók tekintetében tehát megkérdőjelezhetetlen a japán márka dominanciája, míg a kivonásokkal tisztított kishaszongépjármű piacon 12,5 százalékos részesedéssel a harmadik helyen végzett a japán autómárka. Ezzel a Toyota az elmúlt évek látványos sikereire építve a hazai kishaszongépjármű piacon is az egyik meghatározó szereplővé vált, köszönhetően az olyan modelleknek, mint az 2022/2023-as „Év Pickupja” díjat is elhozó, szegmensét letaroló Hilux, vagy épp a hamarosan akkumulátoros elektromos kivitelben is megrendelhető Proace és Proace City áru- és személyszállító kivitelei.