A BYD múlt vasárnap mutatta be a DJI dróngyártóval közösen fejlesztett technológiát, ami leegyszerűsítve egy elektromos autó és egy rajta fel- és leszálló drón kombinációja.
Egyelőre Vang Csuan-fu, a BYD elnök-vezérigazgatója a sencseni bemutatón a Ling Yuan nevet viselő technológia szórakoztató funkcióját emelte ki, a drón a jármű felett repülve élményutazós jelleget ad az autóban ülőknek, akik meg tudják nézni madártávlatból is a tájat, s mondjuk azt, hogy milyen hosszú a dugó előttük.
A kocsi tetejébe integrált minihangárból automatikusan le- és felszálló drón legfeljebb 54 kilométer per órával tudja követni fentről a járművet, amelyből a sofőr vagy utasa vezérelheti, és a monitoron lehet követni és rögzíteni a drón által sugárzott képet. A drón két kilométerről is visszatalál a „gazdatesthez”, 20 százalékos töltöttségnél automatikusan visszarepül és töltőre kapcsolódik. Egy feltöltéssel átlagosan fél órát repülhet - írja a Világgazdaság.
A puttonyos drón mindössze 2195 dollárba, azaz 845 ezer forintba kerül, és extraként valamennyi BYD modellbe beszerelhető. A BYD a prémiumkategóriájú autóihoz kínálja egyelőre az újdonságot, köztük a Yangwang U8, a Fang Cheng Bao Bao 8, a Fang Cheng Bao Tai 3, a Denza N9, a BYD Sealion 07 DM-i és a BYD Tang L modellen találkozhatunk velük.
Megjött az Atto 2 Magyarországra
Eközben pedig új, a korábbiaknál olcsóbb elektromos BYD-modell jelent meg Magyarországon. Az Atto 2 induló ára 12 390 000 forint, amivel az eddig legkedvezőbb árú Dolphin alá megy. Az autó végsebessége 160 km/h, egy töltéssel 312 kilométert tud megtenni. Összehasonlításként: az Atto 2 versenytársai közül a Peugeot e-2008 (136 LE, 46,3 kWh) indulóára 14 720 000 forint, a Fiat 600 E (156 LE, 54 kWh) 13 990 000 forintba kerül, a Hyundai Kona Electric (154 LE, 48,4 kW) 14 599 000 forintot kell fizetni.