A BYD modern technológiával felszerelt prémium autói mellett egy olcsóbb villanyautót is elhoz Európába. A kínai gyártó tavaly több e-autót adott el, mint a Tesla.
Ár/érték arányban kedvezőek lehetnek a BYD villanyautói
30 ezer eurós (durván 12 millió forintos) indulóárú villanyautóval lép az európai piacra a világ vezető villanyautógyártója, a Tesla legnagyobb riválisa, a kínai BYD (olyan befektetők állnak a cég mögött, mint Warren Buffett cége, a Berkshire Hathaway – a szerk.).
A Villanyautósok szerint a Delphin méltó kihívója lehet az MG4-nek a kontinensen. A BYD e-autója várhatóan 190 milliméterrel hosszabb lesz a kínai verziójánál (4,29 méteres, 2,7 méteres tengelytávval). Két akkumérettel lesz kapható. A 45 kWh-s változat fog 30 ezer euróba kerülni, a 60-as erre 8 ezer eurót (mintegy 3 millió forintot) fog rádobni, azonban nagyobb, 427 kilométer lesz a hatótávolsága. A reményeik szerint ez lehet a legnagyobb darabszámban értékesített villanyautójuk a kontinensen.
A Dolphin mellett a BYD prémium középkategóriás Sealje is érkezik Európába, bár van olyan iparági pletyka, mely szerint Atto 4 néven fog itt piacra kerülni. A szedán valószínűleg két motorral lesz rendelhető, mintegy 531 lóerővel. Az akkukínálat itt is kéttagú: a kisebb 60 kWh-s mellé lesz egy 82 kWh-s is. Az utóbbinál - attól függően, hogy összkerékhajtású-e, vagy sem - 520-570 km WLTP hatótávot ígérnek a gyártók. Az utolsó negyedévében jelenhet meg a kontinensen.
A Tesla lett a világ legértékesebb autómárkája
Egyébként a Brand Finance szervezet autóipari márkaérték-rangsora alapján a tavalyi harmadik helyéről az első pozícióba került, tehát a világ legértékesebb autómárkája lett a Tesla. A villanyautókat gyártó cég egy év alatt 44 százalékkal növelte a márkaértékét, így jelenleg meghaladja a 66,2 milliárd dollárt.
Az amerikaiak sikeréhez az is hozzájárult, hogy a tavalyi első két helyezettnek az értéke beszakadt. A Mercedes-Benz 3 százalékos esés után 58,8 milliárd dollár környékén áll, a Toyotát pedig 18 százalékos zuhanást követően nagyjából 52,5 milliárd dollárra értékelik.
A Tesla az abszolút márkaértéken túl - az ügyfelek megítélésének függvényében - az autógyártók fenntarthatóságát vizsgáló listát is vezeti 10/5,43-as értékkel.
Nem bír a kínaiakkal a Tesla a globális villanyautó-piacon
Bár rekordszámú eladást ért el a Tesla az előző negyedévben, így sem tudta megelőzni az elsőszámú riválisát a villanyautópiacon. Amíg az amerikaiaknak 422 875 autót sikerült eladniuk az első három hónapban, a kínai BYD 552 076 járművet értékesített.
Egyébként a 10,2 millió darabot is meghaladták tavaly az villanyautó-eladások, ami 65 százalékos éves növekedést takar. A vezető gyártó 2022 utolsó negyedévében is a BYD volt, hiszen hozzájuk köthető az értékesítések 19,8 százaléka. Őket a Tesla követett 12,1 százalékkal, illetve a Volkswagen 8,2 százalékkal. Ezzel együtt a BYD tavaly is lenyomta a Teslát az értékesítés volumenét tekintve (az előbbi 1,8 millió járművet értékesített, amíg az utóbbi 1,3 milliót), de a kínaiak kereslete még mindig leginkább Kínára korlátozódik.