Hazánk azért is lehet vonzó célpont a befektetéshez, mert különösen sok akkumulátorgyártásos nagyberuházáshoz kapcsolódhatna az e-autógyár érkezése.
Óriási e-autógyártó építhet gyárat a hazánkban
Több európai országban keresi a legmegfelelőbb helyet egy új autógyár telepítéséhez a világ legnagyobb elektromos autógyártója, a kínai BYD. A G7 információi szerint magyarországi helyszín is van az óriáscég kiszemeltjei között. Hazánk azért is lehet vonzó célpont a befektetéshez, mert különösen sok akkumulátorgyártásos nagyberuházáshoz kapcsolódhatna az e-autógyár érkezése.
A portál megjegyzi, Kínában az Övezet és Út Fórum csúcstalálkozóján járt Orbán Viktor a napokban. Ekkor megnézte a senzeni BYD-gyárat is, emellett tárgyalt az alapító-elnökkel.
A BYD 1,86 millió hibrideket és tisztán elektromos meghajtású autót adott el tavaly, ezzel ők lettek a szektor legnagyobb piaci szereplői. A G7 hozzáteszi, főleg az olcsóbb, népautó-kategóriákban erős a kínai cég. A gyártási láncuk rendkívül hatékony: szinte a teljes vertikumot lefedik házon belül a lítiumbányászattól a mikrocsip-, akku- és autógyártásig. Magyarországon már üzemeltetnek egy kisebb e-buszgyárat Komáromban, valamint most építenek akkumulátor-összeszerelő üzemet Fóton, illetve Huawei telefonokat gyárt az egyik leányvállalatuk Pátyon.
Hazánkon kívül a hírek szerint Német-, Francia-, Spanyol- és Lengyelország került náluk szóba, mint az új gyáruk lehetséges helyszíne.
Ennyibe kerülnek a BYD autói Magyarországon
Európában 18 országban értékesítenek, köztük Magyarországon, ahol a napokban indult a BYD három villanyautó-modelljének a forgalmazása a Duna Autónál és a Wallisnál. A kelet-közép-európai régióban először hazánkban lépett piacra a kínai autógyártó óriás. Az amerikai Tesla legnagyobb riválisának tekinthető cég magyarországi árai is publikusak.
A BYD legolcsóbb tisztán elektromos modellje a Dolphin. Ez 10.978.900 millió forintos induló árral érkezett Magyarországra, de az autó négyféle felszereltségi szinten, kétféle akkumulátorkapacitással rendelhető. A legmagasabb szint a Design fantázianevet kapta. A számos extrával felszerelt verzió 13.448.900 forintba kerülhet.
Az Atto 3-as modellt kétféle felszereltségi szinten kínálják. Mindkettő 60 kWh kapacitású Blade akkuval, 420 km hatótávval, 11 kW-os AC és maximum 88 kW-os DC töltéssel, valamint 150 kW teljesítményű hajtáslánccal érkezik. Az első szint alapára 13.997.900 forint, a Designe verzióé pedig 14.820.900 forint.
A harmadik autómodell a Seal, ami a Tesla Model 3 konkurensének tekinthető. A modell 82,5 kWh-s Blade akkut kapott, amely a hátsókerekes változatban 570 kilométeres hatótávhoz elegendő. Egymotoros, Design felszereltségű autó 18.114.900 forintért vihető haza. Az összkerékhajtásos, Excellence szintű villanyautó pedig 19.212.900 forintért rendelhető.