A BYD a Tesla legfőbb riválisa a globális villanyautó-piacon. A kínai autógyártó a kelet-közép-európai régióban először Magyarországon lépett a piacra. Három tisztán elektromos modellel is megjelentek a napokban hazánkban.
Piacra lépett a BYD Magyarországon
Elindult a BYD három villanyautó-modelljének a forgalmazása Magyarországon a Duna Autónál és a Wallisnál. A kelet-közép-európai régióban először hazánkban lépett piacra a kínai autógyártó óriás. Az amerikai Tesla legnagyobb riválisának tekinthető cég magyarországi árai is publikusak.
A BYD legolcsóbb tisztán elektromos modellje a Dolphin. Ez 10.978.900 millió forintos induló árral érkezett Magyarországra, de az autó négyféle felszereltségi szinten, kétféle akkumulátorkapacitással rendelhető. A legmagasabb szint a Design fantázianevet kapta. A számos extrával felszerelt verzió 13.448.900 forintba kerülhet.
Az Atto 3-as modellt kétféle felszereltségi szinten kínálják. Mindkettő 60 kWh kapacitású Blade akkuval, 420 km hatótávval, 11 kW-os AC és maximum 88 kW-os DC töltéssel, valamint 150 kW teljesítményű hajtáslánccal érkezik. Az első szint alapára 13.997.900 forint, a Designe verzióé pedig 14.820.900 forint.
A harmadik autómodell a Seal, ami a Tesla Model 3 konkurensének tekinthető. A Villanyautósok tájékoztatása szerint a modell 82,5 kWh-s Blade akkut kapott, amely a hátsókerekes változatban 570 kilométeres hatótávhoz elegendő. Egymotoros, Design felszereltségű autó 18.114.900 forintért vihető haza. Az összkerékhajtásos, Excellence szintű villanyautó pedig 19.212.900 forintért rendelhető.
Gyorsan terjednek a kínai autók az európai piacokon
Egyébként olyan gyorsan árasztják el az európai piacokat a kínai járművek, hogy a helyi autógyártók akár szorult helyzetbe is kerülhetnek miattuk. Amíg tavaly az öreg kontinensen az elektromosautó-eladások 10 százalékát a kínai márkák tették ki, 2025-re az arányuk 15 százalékra emelkedhet a KPMG nemzetközi tanácsadó vállalat prognózisa szerint. Emiatt korlátozhatja az ázsiai ország elektromos autóinak az importját az Európai Unió.
A belsőégésű motoros autók gyártása terén akár ötven-száz év versenyelőnye is volt Európának, Amerikának és Japánnak Kínához képest. Az elektromos autózással azonban a legfontosabb részek, maga a motor és a váltó is kikerült a rendszerből. Ezzel pedig az eddigi előny gyorsan elolvadt, Kína könnyedén előreugrott. Az elmúlt három-öt évben az élmezőnybe zárkózott fel az ázsiai ország az elektromos autók gyártásában
- idéztük Nagy Bertalant, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatóját a nyáron.