BYD elektromos autó

Özönlöttek a kínai e-autók Európába

23 ezer kínai akkumulátoros elektromos járművet regisztráltak júniusban az Európai Unióban, ami májushoz képest 72 százalékos növekedés. Az MG4 volt a sláger. Azért is volt a nagy roham, mert a július 5. előtt regisztrált autókat még a vámfizetési kötelezettség nélkül adhatják át új gazdáiknak - írja a Világgazdaság.


A SAIC Motor járműve, az MG4 volt a legnépszerűbb e-autó a Dataforce elemzése szerint. A BYD eladásait pedig a foci-EB-hez kapcsolódó marketing is hajtotta. Július 5-től azonban a SAIC a termékei után 38 százalékos, a BYD pedig a mostani 10 százalékos vám után 17 százalékot fizet minden egyes behajóztatott jármű után.

A harmadik legerősebb hónap volt június

Az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége szerint júniusban 208 872 elektromos autót regisztráltak, ez a valaha mért harmadik legmagasabb szám 2022 decembere és 2023 márciusa után.

Új csodaakkumulátort mutattak be a kínaiak

A közelmúltban adtunk hírt arról, hogy érdemi kapacitásvesztés nélkül nagyjából egymillió kilométert - 3500 töltési-kisütési ciklust - bír az az a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor, amelyet a Geely Aegis mutatott be, és amely már az augusztusban debütáló Geely Galaxy E5 crossoverben benne is lesz.

A cég szerint használható ultragyors töltéssel (10-ről 80 százalékra 17 perc alatt tölthető) kritikus túlmelegedés nélkül, és -30 fokos fagyban az a töltöttségének 90,54 százalékát megtartja. A korábbi blade cellák 78,96 százalékot képesek átlagosan megőrizni ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett.


Ne hagyd ki!