Érdemi kapacitásvesztés nélkül nagyjából egymillió kilométert - 3500 töltési-kisütési ciklust - bír az az a lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátor, amelyet a Geely Aegis mutatott be, és amely már az augusztusban debütáló Geely Galaxy E5 crossoverben benne is lesz.
Az akkumulátorcella másik fontos paramétere, hogy közel 40 százalékkal rövidebb, mint a manapság használt hasonló „blade” cellák. Ennek révén a cella kisebb belső ellenállású, így a saját hőterhelése is kisebb. Az akkumulátor fajlagos energiasűrűsége 192 Wh kilogrammonként - írja a HVG.
17 perc alatt 80 százalékra tölthető
A cég szerint használható ultragyors töltéssel (10-ről 80 százalékra 17 perc alatt tölthető) kritikus túlmelegedés nélkül, és -30 fokos fagyban az a töltöttségének 90,54 százalékát megtartja. A korábbi blade cellák 78,96 százalékot képesek átlagosan megőrizni ilyen hőmérsékleti viszonyok mellett.
Augusztusban már autóban lesz
Egy kínai szakportál szerint az akkumulátor az augusztusban debütáló Geely Galaxy E5 crossoverben már benne is lesz. Kétféle akkukapacitással lesz elérhető a modell, 49 és 60 kWh-val, amelyek közül a kisebb 440, a nagyobb 530 kilométeres hatótávot biztosít a kínai mérési szabványok szerint.
Szupergyors töltést kínál a CATL új akkumulátora is
Egyébként a CATL akkumulátorgyártó áprilisban jelentette be, elkészült az újgenerációs Shenxing Plus lítium-vasfoszfát akkumulátorával. Annak energiasűrűsége 205 Wh/kg, valamint képes 10 perc alatt 600 kilométer megtételéhez elegendő energiával töltődni, szemben az előző generáció 400 kilométer/10 perces töltési kapacitásával. Emiatt a Debrecenben gyárat építő kínai cég új fejlesztése lehetővé teszi akár a 1000 kilométeres hatótáv elérését is az elektromos autókkal.