Alig nyolc hónap alatt az inkább okostelefonjairól ismert Xiaomi 100 000 darab SU7-es elektromos autót gyártott, nagy részük gazdára is talált. Szinte hihetetlen, de a Ford vezérigazgatója is ezzel jár. A SU7-et a kínaiak a Tesla Model 3 konkurenciájának szánják.
Az elképesztő tempót a Xiaomi úgy érte el, hogy több mint 700 robot dolgozik a gyárában, hús-vér alkalmazottból pedig mindössze húsz - írja a HVG.
A Xiaomi már az indulás után hatalmas keresletet tapasztalt: 2023 végén, az első értékesítési hullám alatt 50 ezer megrendelés érkezett be mindössze 27 perc alatt. A SU7 három változatban érhető el, és egy nagy teljesítményű modell, a SU7 Ultra, várhatóan 2025-ben kerül piacra. Az SU7 a Xiaomi első modellje és jelenleg minden eladással 9 200 dollárt (3,42 millió forint) bukik.
Mit tud a SU7?
A kínai piacon március végén 215 900 jüanos (10,7 millió forint) induló áron debütált SU7 farmotoros alapmodellje 299 lóerős teljesítményű és 400 Nm nyomatékú. (Összehasonlításul: a Tesla Model 3 Kínában 245 900 jüanba kerül, tehát 13 százalékkal drágább)
A 73,6 kWh kapacitású BYD Blade aksi a lágyszívű kínai CLTC-szabvány szerint mintegy 700 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A 0-ról 100-ra 5,28 másodperc alatt felpattanó alapmodell végsebessége 210 km/h.
A SU7 mellett “Pro” és “Max” változatokat is gyárt ebből a Xiaomi. A “Max” már 673 lóerős, 299 900 jüanba kerül (14,9 millió forint), amelynek 101 kWh-s CATL-telepe 800 kilométeres hatótávval kecsegtet.
Fura szerelem: imádja a Ford vezére
Nemrég írtunk egy nem mindennapi történetről. A Ford amerikai vezérigazgatója, Jim Farley egy podcastben arról beszélt, hogy sanghaji útján találkozott a Xiaomi SU7-essel, amiből a szakértők elvittek egyet Chicagóba, elemzésre. Elmondta, hogy nem szeret annyira a konkurensekről beszélni, de nem tud elmenni amellett, hogy ezt az autót egyszerűen nem akarja visszaadni.