A Denza Z9 GT-vel venné fel a versenyt a kínai BYD a Porsche Panamerával és a Taycannal, mégpedig jelentős árelőnyt és 952 lóerőt kínálva a vásárlóknak.
A BYD hamarosan Európában is piacra dobja a Denza Z9 GT modellt, amelyet a Porsche Panamera és Taycan riválisának szánnak. A kínai piacra már bevezetett modell kétféle változatban lesz kapható: egy plug-in hibrid és egy tisztán elektromos verzióban - számol be a HVG.
A Denzát egyébként az Alfa Romeo, az Audi és a Lamborghini európai luxusautó-márkák korábbi vezető tervezője, Wolfgang Egger tervezte.
A hibrid verzió 858 lóerős, 1100 kilométeres össz-hatótávolsággal rendelkezik, míg az elektromos kivitel 952 lóerős, 630 kilométeres hatótávot kínál. A modellek ára Kínában átszámítva 16,7 és 20,7 millió forint között mozog, ami jóval kedvezőbb a Porsche modelljeinél, mint például a Panamera vagy a Taycan. Ezek 50-78 millió forintnak megfelelő jüanért érhetőek el Kínában.
A Denza Z9 GT plug-in hibrid változata egy 2 literes, turbós benzinmotorral és három villanymotorral szerelt, 203 lóerős motorral rendelkezik. A modell 38,5 kWh kapacitású akkumulátora 200 kilométeres tisztán elektromos hatótávot biztosít, az autó pedig mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Az elektromos verzió 952 lóerős tripla motoros hajtáslánccal, 100,1 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, ami 630 kilométeres hatótávot biztosít.
A BYD első európai gyárát Szegeden építi fel, amely fontos lépés a cég európai terjeszkedésében, és a Denza Z9 GT is hozzájárulhat a márka megerősítéséhez az európai piacon.
A BYD vezeti a hazai e-autó eladásokat
A februárban meghirdetett kormányzati támogatási program keretében eddig közel 4500 elektromos hajtású gépkocsit vásároltak meg a cégek itthon, amihez járművenként maximum 4 millió forint állami támogatást vehettek igénybe. A márkák eladási ranglistáját a BYD vezeti, ahogyan az összes elektromosautó-eladási listát is júliusban és augusztusban.