Nagy a mozgolódás a Giorgio Armani háza táján. Egyelőre nem tudni, ki fogja örökölni a 86 éves King Giorgio birodalmát. A nagy tanakodások közepette színpadra lépett a Ferrari. Felröppentek a hírek, hogy hamarosan összeolvad a két vállalat – írja a Reuters.
King Giorgio arról beszélt a Vogue magazinnak adott áprilisi interjújában, nyitott arra, hogy egyesítse a vállalatát egy olasz partnercéggel. Persze azt is hozzátette, hogy bármi történjék, a cég meg fogja őrizni a függetlenségét. Hangsúlyozta, semmiképpen nem szeretné, hogy az Armani a Gucci, a Fendi és a Bulgari példáját kövesse, melyeket a piac óriása, az LVMH teljes egészében felvásárolt. Az olasz Il Sole 24 Ore újság arról írt nemrég, hogy egyes befektetési bankok arra számítanak, az Exor szárnyai alatt egyesül a Ferrari és az Armani.
Az Exor az olasz Agnelli család holdingtársasága, amely egyebek között a Ferrarit és a Juventus Futball Klubot is birtokolja. Az esetleges fúzió híre azért is röppent fel, mert az Exor nemrégiben részesedést vásárolt a cipőkészítéssel foglalkozó Christian Louboutin vállalatban, illetve a kínai luxusmárka-csoportban, a Shang Xia-ban.
Megéri ez?
Az egyesülés következtében az Armani válna a Ferrari második legnagyobb befektetőjévé. Egy milánói elemző szerint az Exor 20-30 százalékos részesedést vásárolhatna az Armaniból nagyjából 1-1,8 milliárd euróért. Az elemző 5-6 milliárd eurós piaci értékkel számolt az Armani esetén. De ezek egyelőre csak spekulációk.
Az Armani szóvivője azt mondta a Reuters-nek, hogy egyelőre senki nem kereste meg őket az Exortól, de igazából nem is érdekli a vállalatot a Ferrari esetleges ajánlata. Az Il Sole 24 Ore arról írt, hogy az Armani és az Exor is tagadja, hogy ilyen indíttatásaik lennének. Pedig a Ferrari megfelel King Giorgio elvárásainak, az Armani idén szponzorációs megállapodást kötött az autógyártóval.
Az elemzők szerint nem valószínű, hogy a Ferrari és az Armani összeolvad, de arra látnak esélyt, hogy az Exor érdeklődni fog az Armani iránt.
A két cég egyelőre nem kommentálta a találgatásokat.