De nem erre a válaszra számítottak
Fotó: Shutterstock

Fiatalokat kérdeztek, milyen autót szeretnének, itt a válasz

Egy friss felmérésből kiderült, hiába vannak tisztában a klímaváltozás kockázataival a Z-generáció tagjai, mégsem preferálják az elektromos autókat. Sőt, különösebben az autómárkák sem foglalkoztatják őket az autóvásárláskor. Más fontos a jármű kiválasztásakor.


Nem zavarja a fiatalokat, ha nem elektromos az autójuk

A siófoki Digital-Media Hungary konferencián Horváth Judit, a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkák marketingmenedzsere kiemelte, a Z generációsok (az 1995 és 2009 között születettek) a jövő kulcsfontosságú autóvásárlói.

Elmondta, a 350 fiatal bevonásával készült kutatásuk rávilágított, bár a többségük (60 százalék) rendelkezik autóval, ezek jellemzően legalább 15 éves járművek.

Az is kiderült, a fővárosi fiatalok gyakrabban használnak tömegközlekedést, valamint később ülnek volán mögé, mint a vidéki társaik. Ez utóbbiak korábban vállnak autótulajdonossá is.

A felmérésből az is kiderült, a Z-generáció nem márkahű. Elsősorban az árakat tartják szem előtt, és nem élvez náluk prioritást a jármű típusa. Ez ellentmond azon előzetes feltételezéseknek, amelyek szerint a márka fontos tényező náluk is.

A Vg megjegyzi, a fiatalok környezettudatosak, viszont az elektromos autók mégsem népszerűek ebben a korosztályban. Emellett az online autóvásárlást sem preferálják, hiszen a 71 százalékuk vásárlás előtt szeretné személyesen kipróbálni a járműveket.

Sikeresek az e-autók a globális piacon

Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) legújabb jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.

Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat.

Az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.

A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.

Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.

Ne hagyd ki!