Cenntro Logistar 100
Haszon.hu

Ebből az olcsó elektromos furgonból fogyott a legtöbb

Kevés elektromos furgont vásároltak a magyarok szeptemberben. A márkák listáján egy kis gyártó, a Cenntro végzett az élen, amelynek Logistar 100 típusú modellje állami támogatással már nettó millió forintért elvihető.


A Datahouse adatai alapján szeptemberben 67 új elektromos kishaszongépjármű került forgalomba hazánkban. A szeptemberi listán tíz darab sem kellett az első helyhez, melyen a Cenntro Logistar 100 és a Dacia Spring osztozott. Hat-hat példány kelt el a BYD ETP3, a Ford Transit és a Mercedes Vito modellekből - írja a Világgazdaság.

Nettó 2 millió forint

Az amerikai tőzsdén jegyzett Cenntro parányi szereplő a globális piacon a Villanyautósok szerint, az idei első félévben mindössze 11,7 millió dolláros bevételt termelt, miközben 18,5 milliós veszteséget jelentett. Nagyon sokat nyomhat nálunk ugyanakkor a latba, hogy a Logistar 100 állami támogatással már nettó 2 000 000 forintért elvihető.

E-Valival támad a BYD

Több új elektromos furgonról is hírt adtunk az utóbbi hetekben. Három új haszonjárművet mutatott be szeptemberben a kínai BYD elektromos járműgyártó a hannoveri kereskedelmi járművek kiállításán. A legnagyobb figyelmet az E-Vali kisteherautó kapta. A jármű teherbírása 700 és 1450 kilogramm között mozog, 6, illetve 7 méteres hosszban kapható, a raktér 13,9 és 17,9 köbméteres. A kisteherautó hátsó és összkerékhajtással is rendelhető, a 80,64 kWh kapacitású akkumulátorral 250 kilométer a hatótávolsága.

A Renault pedig újjáéleszti az Estafette kisteherautót. Az új autó elődjéhez hasonlóan városi furgon, csak ez elektromos modell, és egyelőre ZFlexEVan névre hallgat. Kerülni kell a mélygarázsokat és parkolóházakat, hiszen 2,59 méter a magasság. Utóbbit azért választották, hogy felállva, kényelmesen tudjon közlekedni a sofőr a beltérben – 1,9 méteres testmagasságig. A tervek szerint a ZFlexEVan gyártása két éven belül megkezdődik.


Ne hagyd ki!