A Gordon Murray csoport 300 millió fontot szán a következő 5 évben terjeszkedésre és új modellek gyártására. 2030-ra várható az első, teljesen elektromos szuperautó a gyártótól - írja a Reuters.



A Forma1-ből ismert sztártervező, Gordon Murray egyértelműen az e-autókban látja a jövőt. A nevével fémjelzett vállalat a következő öt évben teljesen elektromos városi terepjárókat és szállító járműveket fog piacra dobni, miközben jelentős átalakulás várható a szuperautó részlegüknél is.

A vállalat 2022-ben mutatja be az első szuperautóját, T50 márkajelzéssel. A V12-es motorral felszerelt paripából összesen 100 darab fog készülni, melyeket egyenként 2,4 millió fontért (közel 100 millió forint) árulnak. A gyártás még el sem kezdődött, de már mind a száz példány elkelt.

A T50 után Gordon Murray összerak még egy fosszilis üzemanyaggal működő szuperautót, ami valószínűleg az utolsó „hagyományos" jármű lesz. Csapatával 2026-ra egy hibrid modellt terveznek, 2030-ra pedig megalkothatják az első teljesen elektromos szuperautójukat.

Többfrontos támadás

Alapvetően két irányvonalat tűzött ki a sztártervező, aki nemcsak autógyártóként gondol a cégére, hanem kereskedőként is. A sportautókat elsősorban márkaépítésre használná, de nem akarja elengedni a többi vásárlót sem.

A következő két és fél évben elektromos városi terepjárókkal és szállító járművekkel kísérleteznek majd. Utóbbival főleg startupokat, postahivatalokat, boltokat szolgálnának ki. Stratégiájukban nem feltétlenül autókereskedő viszonteladókra építenek, hanem az Amazonhoz hasonló vállalatokra, amelyek dolgozói flottát vásárolhatnának a csoporttól.

Az átállás a hétköznapibb típusoknál egyszerűen megvalósítható, a szuperautóknál viszont már problémásabb. A jelenlegi akkumulátorok túl nehezek egy elektromos sportautóhoz, egyelőre nem tudják felvenni a versenyt a hagyományos üzemanyaggal működő vetélytársaikkal. Ezt akarják kiküszöbölni 2030-ig. Olyan nagy gyártók is dolgoznak az ügyön, mint a McLaren és a Lotus.

A koronavírus-járvány ellenére az elmúlt egy év 4 szuperautót adott a világnak. Az alábbiakról van szó:

  • McLaren 765LT (358 ezer dollár)
  • Aston Martin V12 Speedster (950 ezer dollár)
  • Bentley Bacalar (1,9 millió dollár)
  • Bugatti Chiron Pur Sport (3,2 millió dollár)
The Conversation

Friss

Photo by Olga Guryanova on Unsplash

Az orvosi kamara figyelmeztette a rendőrséget a bilincs ügyében

Egyetértenek a korrupció felszámolásával, de az orvosok bilincses megszégyenítését feleslegesnek gondolják. Illetve a vesztegetők elleni fellépés is kaphatna nagyobb nyilvánosságot.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elég lesz a normális megélhetéshez a 200 ezres minimálbér? Számoljunk!

A KSH felmérése alapján valamivel több kellene a normális megélhetéshez a magyarok szerint, mint amennyi nettó marad a megemelt minimálbérből. Mutatjuk, hogy mennyivel több.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

300 év sem volt elég, hogy megtisztítsák a Facebook-ot a gyűlölettől

A Wall Street Journal olyan belső dokumentumokhoz jutott, amelyekből kiderült, hogy a Facebook moderátorai mennyi időt töltöttek 2020-ban a kényes tartalmak ellenőrzésével. Az adatok remekül tükrözik, hogy mennyi gyűlölet és erőszak van a világban.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!