A Gordon Murray csoport 300 millió fontot szán a következő 5 évben terjeszkedésre és új modellek gyártására. 2030-ra várható az első, teljesen elektromos szuperautó a gyártótól - írja a Reuters.



A Forma1-ből ismert sztártervező, Gordon Murray egyértelműen az e-autókban látja a jövőt. A nevével fémjelzett vállalat a következő öt évben teljesen elektromos városi terepjárókat és szállító járműveket fog piacra dobni, miközben jelentős átalakulás várható a szuperautó részlegüknél is.

A vállalat 2022-ben mutatja be az első szuperautóját, T50 márkajelzéssel. A V12-es motorral felszerelt paripából összesen 100 darab fog készülni, melyeket egyenként 2,4 millió fontért (közel 100 millió forint) árulnak. A gyártás még el sem kezdődött, de már mind a száz példány elkelt.

A T50 után Gordon Murray összerak még egy fosszilis üzemanyaggal működő szuperautót, ami valószínűleg az utolsó „hagyományos" jármű lesz. Csapatával 2026-ra egy hibrid modellt terveznek, 2030-ra pedig megalkothatják az első teljesen elektromos szuperautójukat.

Többfrontos támadás

Alapvetően két irányvonalat tűzött ki a sztártervező, aki nemcsak autógyártóként gondol a cégére, hanem kereskedőként is. A sportautókat elsősorban márkaépítésre használná, de nem akarja elengedni a többi vásárlót sem.

A következő két és fél évben elektromos városi terepjárókkal és szállító járművekkel kísérleteznek majd. Utóbbival főleg startupokat, postahivatalokat, boltokat szolgálnának ki. Stratégiájukban nem feltétlenül autókereskedő viszonteladókra építenek, hanem az Amazonhoz hasonló vállalatokra, amelyek dolgozói flottát vásárolhatnának a csoporttól.

Az átállás a hétköznapibb típusoknál egyszerűen megvalósítható, a szuperautóknál viszont már problémásabb. A jelenlegi akkumulátorok túl nehezek egy elektromos sportautóhoz, egyelőre nem tudják felvenni a versenyt a hagyományos üzemanyaggal működő vetélytársaikkal. Ezt akarják kiküszöbölni 2030-ig. Olyan nagy gyártók is dolgoznak az ügyön, mint a McLaren és a Lotus.

A koronavírus-járvány ellenére az elmúlt egy év 4 szuperautót adott a világnak. Az alábbiakról van szó:

  • McLaren 765LT (358 ezer dollár)
  • Aston Martin V12 Speedster (950 ezer dollár)
  • Bentley Bacalar (1,9 millió dollár)
  • Bugatti Chiron Pur Sport (3,2 millió dollár)

Friss

Fotó:123RF

Így dobná meg a minimálbér emelése többmillió magyar jövedelmét

Sokan járnának jól, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. Számos egyéb juttatás összegét ugyanis ehhez igazítva kell kiszámolni. Mutatjuk.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Riasztást adott ki a rendőrség, így támadnak a pofátlan banki adathalászok!

A rendőrség a közösségi oldalán adott ki figyelmeztetést, mert a csalók a jelek szerint nem mentek vakációra.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Yuri G. on Unsplash

Szegény gazdagok! Nincs elég magánrepülő a piacon

Tavaly akkorára nőtt a kereslet a magánrepülők iránt, amivel a gyártók már nem igazán tudták tartani a lépést. Ennek hatására a használt gépek értéke jelentősen megugrott – írja a Reuters.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A Gordon Murray csoport 300 millió fontot szán a következő 5 évben terjeszkedésre és új modellek gyártására. 2030-ra várható az első, teljesen elektromos szuperautó a gyártótól - írja a Reuters.



A Forma1-ből ismert sztártervező, Gordon Murray egyértelműen az e-autókban látja a jövőt. A nevével fémjelzett vállalat a következő öt évben teljesen elektromos városi terepjárókat és szállító járműveket fog piacra dobni, miközben jelentős átalakulás várható a szuperautó részlegüknél is.

A vállalat 2022-ben mutatja be az első szuperautóját, T50 márkajelzéssel. A V12-es motorral felszerelt paripából összesen 100 darab fog készülni, melyeket egyenként 2,4 millió fontért (közel 100 millió forint) árulnak. A gyártás még el sem kezdődött, de már mind a száz példány elkelt.

A T50 után Gordon Murray összerak még egy fosszilis üzemanyaggal működő szuperautót, ami valószínűleg az utolsó „hagyományos" jármű lesz. Csapatával 2026-ra egy hibrid modellt terveznek, 2030-ra pedig megalkothatják az első teljesen elektromos szuperautójukat.

Többfrontos támadás

Alapvetően két irányvonalat tűzött ki a sztártervező, aki nemcsak autógyártóként gondol a cégére, hanem kereskedőként is. A sportautókat elsősorban márkaépítésre használná, de nem akarja elengedni a többi vásárlót sem.

A következő két és fél évben elektromos városi terepjárókkal és szállító járművekkel kísérleteznek majd. Utóbbival főleg startupokat, postahivatalokat, boltokat szolgálnának ki. Stratégiájukban nem feltétlenül autókereskedő viszonteladókra építenek, hanem az Amazonhoz hasonló vállalatokra, amelyek dolgozói flottát vásárolhatnának a csoporttól.

Az átállás a hétköznapibb típusoknál egyszerűen megvalósítható, a szuperautóknál viszont már problémásabb. A jelenlegi akkumulátorok túl nehezek egy elektromos sportautóhoz, egyelőre nem tudják felvenni a versenyt a hagyományos üzemanyaggal működő vetélytársaikkal. Ezt akarják kiküszöbölni 2030-ig. Olyan nagy gyártók is dolgoznak az ügyön, mint a McLaren és a Lotus.

A koronavírus-járvány ellenére az elmúlt egy év 4 szuperautót adott a világnak. Az alábbiakról van szó:

  • McLaren 765LT (358 ezer dollár)
  • Aston Martin V12 Speedster (950 ezer dollár)
  • Bentley Bacalar (1,9 millió dollár)
  • Bugatti Chiron Pur Sport (3,2 millió dollár)

Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!