A Hyundai és a Kia fejlesztése
Fotó: Shutterstock

Kínlódtál már a hólánc felrakásával? Van megoldás

Egyetlen gombnyomással kiengedhető, autók gumiabroncsába szerelt hólánc-technológiát szabadalmaztatott a Hyundai és a Kia. Néhány újabb teszt után a termék tömeggyártását tervezik a dél-koreaiak.


Gumiabroncsba szerelt hólánccal jelentkeztek a dél-koreai autógyártók

A Hyundai Motor és a Kia olyan autókerék-technológiát fejlesztenek, amely a hóláncot vagy egy ahhoz hasonló eszközt közvetlenül a gumiabroncsba integrálja. Egyetlen gombnyomással aktiválható a rendszer, így a csúszós utakon a közlekedés anélkül válik biztonságosabbá, hogy a hóláncot külön fel kellene szerelni.

A szerkezet egy alakemlékező ötvözetből és egy modulból áll. Az előbbi elektromos jellel aktiválható, gyakorlatilag egy gombnyomással. Annak hatására formát vált, és kiemelkedik az autógumi résein keresztül a felszínre, ahol a hólánchoz hasonlóan támogatja az autó stabilitását a csúszós-havas utakon.

A technológia prototípusa még nem készült el, de a Hyundai és a Kia már szabadalmaztatták az újítást. Az autógyártók tervei szerint további fejlesztés és tesztelés következik, aztán kezdődhez a termék tömeggyártása – írja a Rakéta.

24 óra alatt alakíthat e-autóvá egy hagyományos személygépjárművet ez a cég

Ha modern autós technológiáknál járunk: arról is írtunk a héten, hogy az e-Revolt azt állítja, a technológiájukkal fosszilis üzemagyaggal működő autókat 24 óra alatt teljesen elektromos járművekké tudnak alakítani. Ezek egyetlen töltéssel 250 kilométer megtételére is képesek lehetnek.

Stefan Sellschopp, a vállalat vezérigazgatója szerint az átalakítással nemcsak az autó szén-dioxid-kibocsátása csökken jelentősen, hanem a fenntarthatatlan anyaghasználata is. Igaz, a fejlesztés áráról nem tett említést.

Amikor a német startupnak egy járművet elektromossá kell alakítania, először megvizsgálják, egyáltalán alkalmas-e az átalakításra. Amennyiben igen, kiszerelik a régi motort és más, a továbbiakban nem szükséges alkatrészeket, amelyeket újrahasznosítanak. Ezek helyére egy elektromos "szívet" helyeznek.

Ezután a jármű digitális rendszerei is frissítést kapnak, valamint bővül az autó egy új fedélzeti számítógépes interfésszel és infotainment rendszerrel is. Ezek például olyan funkciókhoz biztosítanak hozzáférést, mint a töltésvezérlés és a hatótáv-ellenőrzés.

Ne hagyd ki!