A világ egyik legnagyobb autóipari cégének kínálata érkezett meg néhány európai országba, köztük Magyarországra. Az első modelljét meglehetősen kedvező áron kínálja nálunk is a vállalat. Soroljuk, mit érdemes tudni az Omodáról.
Újabb kínai márka jelent meg Magyarországon
Több uniós piacon, köztük idehaza is megjelent a Chery Automotive kínai autógyártóhoz köthető Omoda autómárka.
Magyarországra az Omoda 5-ös sorozata érkezik, belső égésű és teljesen elektromos változatban is.
Az autókat és az Omoda-szalonokat szeptembertől láthatjuk itthon. Viszont néhány napja fogadnak előrendeléseket.
A benzines alapmodell 9,99 millió forintba kerül itthon. A tervek szerint 300-500 darabot értékesítenének belőle 2025 végéig Magyarországon. Azonban a Chery egyéb prémium típusokat is bevezetne a következő hónapokban.
A cégről
A Chery Kína ötödik legnagyobb autóipari vállalata, valamint a legnagyobb exportőre. Tavaly 937 ezer autót adott el külföldön (összehasonlításként: a BYD 400 ezret), összesen pedig 1,9 milliót.
Mindebből 40 ezermilliárd dolláros bevételt ért el 2023-ban, ami több mint 50 százalékos növekedést jelent éves alapon.
A Vg megjegyzi, a Chery eddig kilenc leányvállalatot alapított Európában. Egyúttal megvette a Nissan barcelonai üzemét, ahol az autóit fogja gyártani. Emiatt az eu-s vámok sem fogják érinteni őket.
Egyszerű trükkel változtatják európaivá az autóikat a kínaiak
Egyébként a világ harmadik legnagyobb autógyártó-csoportja a hollandiai székhelyű Stellantis. Ők alapítottak közös vállalatot a kínai Leapmotorral, majd kezdtek villanyautók gyártásába a lengyelországi Tychy-ben a napokban. Abban az üzemben, ahol korábban például a legendás kispolszkik is készültek.
Azonban a Reuters megjegyzi, az autók nagy részegységeit Kínában gyártják. Lengyelországban szinte csak összeszerelik a villanyautókat. Viszont így a Leapmotor otthon T03 néven árult minijei megkaphatják a "Made in EU" címkét. Azzal jelenhetnek meg több európai piacon is.
A Stellantis a helyszínválasztást költségtakarékossági okokkal indokolta. A tájékoztatásuk szerint a gyártási költségek Tychy-ben ugyanazon a szinten állnak, mint Kínában. Emellett az is kiderült, az autógyártó exkluzív jogokat szerzett a Leapmotor márkájú autók Kínán kívüli gyártására és értékesítésére is.