Több mint tízmillió autót értékesített a legnépszerűbb autógyártó tavaly világszerte. A japán vállalat mögött egy német cégcsoport végzett a második helyen. A listavezető piaci elsősége három éve megingathatatlan.
A Toyota cégcsoportja értékesítette a legtöbb autót 2022-ben
Mintegy 10,5 millió járművet értékesített tavaly a Toyota cégcsoportja világszerte a Reuters beszámolója szerint. A mostani eredményével zsinórban a harmadik éve végzett a világranglista első helyén. A japánok mögött a német Volkswagen-csoport végzett a második helyen, 8,3 millió eladással.
Azonban a japán vállalat sikere nem csak a Toyota márkának köszönhető, hiszen az értékesítési statisztikáiba beleszámítanak a Hino Motors teherautóinak, valamint a Daihatsu kisautóinak az eladásai is.
Üröm lehet az örömben, hogy úgy szerezte meg az ázsiai cégcsoport az elsőséget, hogy csökkent az eladásainak a száma tavaly. Összességében pedig 1,9 millió autóval kevesebbet adtak el a tagvállalatok, mint 2021-ben. Igaz, a globális ellátási láncok szakadozásai (elsősorban az orosz-ukrán háború miatt) hátráltatták a termelésüket.
Bővül az autókínálat, változhatnak az árak
Egy-két éves várólistával szembesülhettek az elmúlt években azok, akik új autót akartak vásárolni. Mivel nehezebb volt nulla kilométeres járműhöz jutni, nem estek ki a régebbiek sem a forgalomból. Ez magával hozta, hogy nehezebb lett a használtakhoz is hozzájutni, csökkent a kínálatuk, ami igencsak felverte az árukat. A változásra 2022 második feléig kellett várni, amikor elkezdett rendeződni az új autók piaca. A keresleti oldalon hamar megjelentek azok a cégek, akik korábban elhalasztották a flottájuk cseréjét – nyilatkozta Halász Bertalan, a Jóautók.hu vezérigazgatója.
Azonban hiába töltődtek fel a használtautó-kereskedések a flottacsere miatt, nem mozdultak lefelé az árak. Viszont véget ért az az időszak, amikor egymásra licitáltak a vásárók a használt járművekért. Jelenleg stagnál az árszint, de előre nem látható, hogy lesz-e szintcsökkenés a következő hónapokban.
Mindemellett hamarosan eltűnhet az alku a hazai autópiacról. A gyártók jelenleg arra törekszenek, hogy a Tesláéhoz hasonló ügynöki modellt vezessenek be. Központilag meghatározhatják a kiskereskedelmi áraikat, így a kereskedőknek nem lesz ráhatásuk az árszint alakulására. Emellett a kereskedés az online térbe terelődhet, hiszen felesleges lesz a jobb árszabás miatt több autókereskedőt felkeresni. Emellett a netes vásárlás a költségoptimalizálás miatt is fontos.