Úgy tűnik, egyre nehezebbek az új autók. Ezt bizonyítja, hogy tíz éve 15 új autómodell volt a német statisztikákban ezer kilogramm alatt. Mostanra a számuk kettőre csökkent. Eláruljuk, melyik az a két modell!
Két autó van egy tonna alatt a német újautópiacon
Jelentősen nőtt az új autók átlagos tömege az elmúlt években. A német KBA (helyi, szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság) tavalyi adatai szerint csak két új modell maradt egy tonna alatt: a Mitsubishi Mirage/Star (954 kilogramm) és a Suzuki Ignis (971 kilogramm). Pedig tíz évvel korábban 15 ilyen személyautót árultak a szalonok.
A Spiegel megjegyzi, a tömeg szerinti spektrum másik végén a három tonnánál nehezebb személyautók állnak. Ebbe a csoportba három modell tartozik: a Cadillac Escalade (3472 kilogramm), a Mercedes Maybach (3027 kilogramm) és az Ineos Grenadier (3002 kilogramm).
Az új autók átlagos tömege1696 kilogramm volt tavaly (ebben benne vannak a haszongépjárművek és a lakóautók is). Ez jelentős növekedést jelent a 2013-as, 1475 kilogrammos értékhez képest.
A HVG megjegyzi, a gyártók nem részesítik előnyben a kisautókat, főleg az alacsonyabb árrésük miatt. Azonban hozzájárul a tömegnövekedéshez a SUV-ok és a terepjárók, valamint a biztonsági, illetve a kényelmi technológiák népszerűsége is. Sőt, a hibrid és elektromos autók akkumulátorai is tovább növelhetik az átlagtömeget.
Gyorsabban nőnek az autók, mint a parkolóhelyek
Egyéként a Transport and Environment (T&E) tanulmánya szerint kétévente átlagosan egy centivel lesznek szélesebbek az új autók az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban.
Mindez ördögi kör, mert a legnagyobb SUV-ok annyira sikeresek, hogy a gyártók folyamatosan egymásra licitálnak, és mindig nagyobb és nagyobb autókat dobnak piacra, valamint húzzák maguk után az egész piacot
- idéztük James Nixt, a szervezet elemzőjét korábban.