Nagy-Britanniában most debütál az Omoda 9, a Chery-csoporthoz tartozó márka zászlóshajója, egy plug-in hibrid divatterepjáró. Közel 500 lóerős erőforrás hajtja, hibrid üzemmódban Budapesttől Hamburgig is elmegy újabb tankolás nélkül.
Az Omoda 5-nél megismert stíluselemeket – hangsúlyos, rombusz-rácsozatú hűtőmaszk, hátrafelé elkeskenyedő profil – alkalmazó óriás plug-in hibrid rendszert alkalmaz. A 1,5 literes turbómotorra épülő Super Hybrid System 449 lóerős rendszerteljesítményt és 700 Nm kombinált forgatónyomatékot biztosít. Az autó 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, illetve a 34,46 kWh kapacitású akkumulátor egy feltöltésével akár 150 kilométert képes megtenni. Hibrid üzemben 1130 km a teljes hatótávolság - mutatja be a járművet a Vezess.hu.
A gyártó különösen büszke arra, hogy az utastér zajszintje egy könyvtáréhoz mérhető, városi sebességnél 45,8 dB.
A digitális műszeregység és az érintőképernyő közös, 24,6 colos átlójú üvegpanel alatt helyezkedik el. Külön klímavezérlő kezelőszervek, hűtött vezeték nélküli telefontöltő, a vezetőoldali fejtámlába épített hangszórókkal szerelt Sony audiorendszer szolgálja a komfortos utazást.
Nálunk az Omoda 5 kapható
Tavaly ősszel jelent meg nyolc magyar kereskedésben az Omoda 5, amely 1,6-os turbós benzinmotorjával, hétfokozatú Getrag váltójával 145 lóerőt és 246 Nm nyomatékot teljesít és elsőkerék-hajtású. 100 kilométeren 7,4 liter a gyári fogyasztása. Hatféle szín közül lehet választani, opciós felszereltség nincs, de az alap csomag is tartalmaz már vezetéstámogató rendszereket, 12,3 colos multimédiát, vezeték nélküli telefon töltő egységeket és 18 colos felniket. Az induló ára 10 millió forint volt.
Aztán megérkezett a teljesen elektromos változat is belőle, az Omoda 5 EV 15 millió forintos bevezető árral.