Hat év alatt 27,3 százalékkal nőtt a Peugeot elektromos városi kisautója, az e-208 hatótávja. A modell számos egyéb hasznos és innovatív funkcióval is gazdagodott, köztük a V2L-lel, egy rendkívül sok tényezőt figyelembe vevő utazástervezővel és egy akadályfelismerő vészfékrendszerrel.
A Peugeot elektromos városi kisautója, az e-208 képességeit ismét továbbfejlesztette képességeit. A modell most már 433 kilométeres hatótávolsággal érkezik, ami az előzőekhez képest jelentős növekedést jelent. Ez a harmadik alkalom, hogy a francia gyártó növeli az autó hatótávolságát, ami így hat év alatt 27,3 százalékkal nőtt - számol be a Vezess.hu.
Számos rendkívül hasznos funkció is érkezett
A Peugeot e-208 először 2021-ben bővítette akkumulátora kapacitását, amely akkor 362 kilométeres hatótávolságot biztosított. 2023-ban már 410 kilométeres elérhetőséget kínált, most pedig a csúcsteljesítmény mellett 433 kilométerre nőtt ugyanez. A fejlesztés az erősebb, 115 kW-os (156 LE) motorhoz kapcsolódik.
Ugyanennél a kivitelnél a V2L (Vehicle-to-Load) funkció előkészítése is megtörtént, amely lehetővé teszi, hogy az e-208 külső eszközöket is tápláljon – például elektromos kempingfelszerelést – egy 3,5 kW-os, 16A-es kimeneten keresztül, ha a megfelelő adaptert külön megvásároljuk.
A frissített e-208 számos egyéb új funkcióval is gazdagodott. A töltési folyamat mostantól beállítható úgy, hogy 80%-nál véget érjen, ezzel kímélve az akkumulátort, és növelve annak élettartamát. Az új utazástervező funkció figyelembe veszi az akkumulátor töltöttségi szintjét, az útközben elérhető töltőpontokat, valamint a menetidőt, a sebességet, a forgalmat, de még az emelkedőket is.
Az összes Peugeot 208-as, beleértve az elektromos verziókat, mostantól megkapja az akadályfelismerő vészfékrendszert is, amely hatékonyabbá teszi a gyalogosok és kerékpárosok felismerését. Az új modellben emellett egy másik fehér színárnyalat is megjelenik, és a hibrid modellek névadási rendszere is megváltozik, amely ezentúl a rendszer teljesítményét tükrözi.
Mennyi az annyi?
Közkeletű tévhit, hogy egy elektromos autóval gyakorlatilag nincs szervizköltség. Márkája válogatja, hogy milyen gyakran és mennyiért kell visszalátogatni a márkaképviselethez.
A Peugeot kétévente vagy 25 ezer kilométer után szeretné viszontlátni az elektromos modelleket. Ha az autós kötött szervizszerződést a kocsira, akkor nem kér pénzt a gyártó, ellenkező esetben 52-120 ezer forintos tétel lehet egy ilyen átvizsgálás - írtuk korábban.