Akad olyan tévhit, hogy az elektromos autóval gyakorlatilag nincs szervizköltség. A Totalcar márkák képviselőit kérdezte és kiderült, hogy ez nincs így. A garancia megőrzéséhez évente vagy kétévente fel kell keresni a márkaszervizt.
Az autós szakportál négy márka importőrét kérdezte egyebek mellett arról, hogy mennyibe kerül nagyjából egy elektromos autó szervize.
A Hyundai modelleknél évente vagy modelltől függően 15 ezer vagy 30 ezer kilométerenként kell felkeresni a Hyundai egyik szervizét. Egy alkalom a munkaóráktól és a felhasznált alkatrészektől függően 41-173 ezer forintba került.
A Kiánál a jelenleg forgalmazott EV3, EV6, EV9, Niro elektromos modelleknél is van kötelező szerviz. Egy karbantartási kör náluk körülbelül 120 ezer forint, de itt is függ a végösszeg az alkatrészektől és az esetleges problémáktól.
A BYD-nél 30 ezer kilométerenként vagy kétévente kell bemenni a kocsival. A művelet 1-1,5 órát vesz igénybe és 80-100 ezer forintos tétel.
A Mazda évente vagy 20 ezer kilométerenként írja elő a villanyautók kötelező szervizelését, átvizsgálását. Mindez 1-1,5 óra alatt megvan, utána bruttó 60-120 ezer forintot kell a kasszában hagyni.
A BMW nem kilométerezik, a német márka villanyautóinál két év a szervizintervallum. Egy iX1-esnél 80 percre van szükség jellemzően és 150 ezer forintot kell kicsengetni, de az importőr jelezte, hogy lehetnek eltérések a szervizek között a végösszeget nézve.
A Mercedesnéltípusfüggő a kötelező szervizelés. Ha Magyarországon újonnan vették az autót, akkor hat éves korig, maximum 150 000 kilométerig ingyenes a kötelező szerviz.
A Peugeot ugyancsak kétévente vagy 25 ezer kilométer után szeretné viszontlátni az elektromos modelleket. Ha az autós kötött szervizszerződést a kocsira, akkor nem kér pénzt a Peugeot, ellenkező esetben 52-120 ezer forintos kiadás egy ilyen átvizsgálás.
Hogy mit foglal magába a szerviz és mire kell figyelni az elektromos autók tulajdonosainak, az a Totalcar cikkében olvasható bővebben.
Ezekben az országokban fogy a legtöbb e-autó
Tavaly 10,4 millió kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autót (BEV) adtak el világszerte, 14 százalékkal többet, mint 2023-ban – közölte a PwC, a nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó cég. A világon tavaly eladott elektromos autók közel 70%-át Kínában vették meg. A második hely az Egyesült Államoké, ahol 1,2 millió ilyen autót értékesítettek tavaly, 7,4 százalékkal többet a 2023. évinél. A harmadik helyen Nagy-Britannia végzett 382 ezer BEV-autó eladásával, ez 21 százalékos éves növekedés. A negyedik helyen Németország állt, ahol a BEV-autók értékesítse 27 százalékkal, 381 ezerre esett az állami támogatások megszűntével. Magyarországon tavaly 8565 tisztán elektromos autót adtak el, ami 48%-os növekedést jelent.