Nem kell az elektromos Porsche, a 911-es viszont fogy
Photo by Robin LE MEE on Unsplash

Nem nagyon veszik a Porsche e-autóit, a Cayenne viszont kapós


Nagyon nem fogy a tisztán elektromos Taycan, aminek 50 százalékkal csökkent az eladása. Nagyon kapós viszont a Cayenne és a legendás 911-es eladásai is nőttek. Összességében 7 százalékkal kevesebb új Porsche talált gazdára.


77 686. Ennyi darab Porsche Cayenne talált gazdát idén január-szeptember között, ami 21 százalékos növekedés az egy évvel korábbi adattal összevetve. Ez a márka mentette meg a Porsche idei eladásait.

A német autógyártó ugyanis ebben az időszakban 226 026 új autót értékesített világszerte, 7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Kínában 29 százalékkal estek az értékesítések - írja a HVG.

Idén az első kilenc hónapban globálisan 14 042 Taycant szállított le, vagyis a tisztán elektromos hajtásláncú és akár 1108 lóerős modell eladási mutatói a tavalyi év azonos időszakához képest 50 százalékkal romlottak.

A belső égésű motoros Panamerából is csak 21 506 példány fogyott 2024 első három negyedévében, ami 20 százalékos visszaesést jelent.

A 911-es sportkocsi viszont változatlanul igen kelendő, a 39 744 darabos eladási mennyiség 2 százalékos növekedésről tesz tanúbizonyságot.

A Porsche szerint a villanyautókra történő átállás tovább fog tartani, mint azt néhány éve tervezték, és bár a cég készen állna arra, hogy 6 év múlva 80 százalékban elektromos kocsikat értékesítsen, ez csak akkor valósulhat meg, ha addig megfelelően alakulnak a vásárlói igények, és ha kellőképp fejlődik az elektromobilitás.

Ez a kínai autó előzheti be a Porsche Panamerát és a Taycant

Szeptember végén számoltunk be arról, hogy a BYD hamarosan Európában is piacra dobja a Denza Z9 GT modellt, amelyet a Porsche Panamera és Taycan riválisának szánnak. A kínai piacra már bevezetett modell kétféle változatban lesz kapható: egy plug-in hibrid és egy tisztán elektromos verzióban. A hibrid verzió 858 lóerős, 1100 kilométeres össz-hatótávolsággal rendelkezik, míg az elektromos kivitel 952 lóerős, 630 kilométeres hatótávot kínál. A modellek ára Kínában átszámítva 16,7 és 20,7 millió forint között mozog, ami jóval kedvezőbb a Porsche modelljeinél, mint például a Panamera vagy a Taycan. Ezek 50-78 millió forintnak megfelelő jüanért érhetőek el Kínában.

Ne hagyd ki!