Cudar gondok
A visszahívásra azért került sor, mert a szóban forgó szoftverhiba miatt az autók hőszivattyúiban lévő szelepek véletlenül kinyílhatnak, ami a hűtőközeg párologtatóba való beszorulását eredményezheti. Ha ez megtörténik, akkor jégmentesítési problémák léphetnek fel a Teslákban.
A gyártó hivatalos tájékoztatása szerint összesen 26 681 darab, 2021-2022-es Model 3, S, X és 2020-2022-es Model Y érintett az ügyben.
A Tesla egyelőre egyetlen balesetet sem regisztrált a problémával kapcsolatban, az NHTSA szerint azonban bizonyos körülmények között a hibás fűtőrendszer ronthatja a látási viszonyokat, a jeges szélvédő pedig növeli az ütközés kockázatát, ezért az autók nem felelnek meg a szövetségi gépjárműbiztonsági szabványoknak.
A Tesla elismerte a hibát, amelyet saját költségén, távoli szoftverfrissítéssel fog orvosolni.
Van mire nézni
Nem ez az első biztonsági intézkedése a Teslának. Közvetlenül karácsony előtt majdnem 500 ezer, 2017 és 2020 között forgalomba helyezett Model 3-as autót, valamint néhány Model S-járművet hívott vissza. Erről korábban EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.
Júniusban csaknem 8000, potenciálisan hibás biztonsági övekkel felszerelt járművet hívott vissza. Ugyanebben a hónapban további 6000 Model 3 és Model Y autót is berendelt potenciálisan meglazult csavarok miatt, amelyek befolyásolhatják a gumiabroncsok nyomását.
A mostani figyelmeztetés alig néhány nappal azután érkezett, hogy a villanyautók királya közel 900 ezer darab S, X, 3 és Y gépjárművet hívott vissza, szintén egy szoftveres hiányosság miatt. A gigantikus "berendelés" részleteit EBBEN A CIKKÜNKBEN találod.
Mostanában aggasztóan sok hiba merült fel a Teslákkal kapcsolatban, ugyanakkor örvendetes, hogy a biztonság érdekében a legapróbb problémák miatt is berendeli az autóit, akkor is, ha néhány száz, és akkor is, ha több százezer járműről van szó.