Az elmúlt hetekben rengeteg kritikát kapott a Tesla robotpilóta funkciója. Elon Musk vállalata az új szoftverfrissítéssel a felelőtlen sofőrök ámokfutását akarja megakadályozni– írja a BBC.


A Tesla mostanában nem azért került rivaldafénybe, mert egy autót lőtt ki az űrbe, vagy újabb kriptovalutát vett fel a fizetési lehetőségei közé. A hatóságok számos balesetet dokumentáltak, amelyeket – bár nem közvetlen módon – a Tesla önvezető funkciója okozott. A vállalat már többször hangsúlyozta, a robotpilóta-mód nem azt jelenti, hogy a sofőr hátra ülhet keresztrejtvényt fejteni. Önvezetés ide, vagy oda, a sofőrnek ugyan úgy figyelnie kell az utat és a forgalmi körülményeket, mintha rendesen vezetne. Ennek ellenére sok vezető olyan videókat töltött fel magáról, ahol bekapcsolta a funkciót, majd átült a hátsó ülésekre. Elkerülhetetlen volt, hogy előbb-utóbb balesetet eredményezzen ez a magatartás. Éppen ezért a Tesla egy új szoftverfrissítéssel a vezetők figyelmét és fegyelmezettségét vizsgálja, indokolt esetben pedig megteszi a szükséges biztonsági lépéseket.

Vigyázó nagy testvér

A vállalat eddig csak a kormányba szerelt szenzorok segítségével figyelte a sofőrök magatartását. Ez azonban nem bizonyult jó megoldásnak, ugyanis számos lehetőség van arra, hogy a tulajdonosok kijátsszák ezt a védelmi rendszert. Éppen ezért biztonságosabb megoldást választott a vállalat.

A visszapillantó tükör fölé szerelt kamera a jövőben már nemcsak az utat, hanem a sofőrt is figyelni fogja. A nagyteljesítményű és kifinomult kamerának köszönhetően amellett, hogy az autó észleli, ha a sofőr elhagyja a helyét, a szemmozgását is elemezni tudja. Ez leginkább azért szükséges, mert így kiszűrhető, ha a sofőr a telefonját nézi vezetés közben. Ha a rendszer figyelmetlenséget észlel, jelez a sofőrnek. Egyelőre nem tudni pontosan, milyen funkciókat tartalmaz az újítás, de valószínűsíthető, hogy az autó lassítani is fog, illetve az önvezető funkciót is kikapcsolhatja. A Tesla hozzátette, a kamera adatai, így a felvételek nem fogják elhagyni az autót, csak abban az esetben, ha a sofőr erre külön engedélyt ad.

Egy kis zavar

A Tesla nemrég bejelentette, hogy a Model 3 és a Model Y járműveit radarok nélkül fogja piacra dobni, így ezek a típusok csak és kizárólag kamerák segítségével segítik a sofőrök életét. Hozzátették, ennek következtében néhány funkció korlátozva lesz, amelyeket majd az elkövetkezendő hetekben, különböző szoftverfrissítésekkel orvosolnak. Ez persze azt eredményezte, hogy sok vezetésbiztonsággal foglalkozó non-profit szervezet és magazin leminősítette a Tesla megbízhatóságát, egyebek között az ütközés-előrejelzés és az automatikus vészfékezés funkciók elhagyása miatt. Nagyon kirívó eset, hogy egy autógyártó vállalat a gyártási folyamatok kellős közepén vegyen ki egy biztonsági funkciót a modelljeiből, ám a Teslánál ez nem egyedi eset.

A vállalat 2016-ban a Model X-et automatikus vészfékezés funkció nélkül értékesítette, amit aztán hónapokba tellett korrigálni.

The Conversation

Friss

Photo by Olga Guryanova on Unsplash

Az orvosi kamara figyelmeztette a rendőrséget a bilincs ügyében

Egyetértenek a korrupció felszámolásával, de az orvosok bilincses megszégyenítését feleslegesnek gondolják. Illetve a vesztegetők elleni fellépés is kaphatna nagyobb nyilvánosságot.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Elég lesz a normális megélhetéshez a 200 ezres minimálbér? Számoljunk!

A KSH felmérése alapján valamivel több kellene a normális megélhetéshez a magyarok szerint, mint amennyi nettó marad a megemelt minimálbérből. Mutatjuk, hogy mennyivel több.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

300 év sem volt elég, hogy megtisztítsák a Facebook-ot a gyűlölettől

A Wall Street Journal olyan belső dokumentumokhoz jutott, amelyekből kiderült, hogy a Facebook moderátorai mennyi időt töltöttek 2020-ban a kényes tartalmak ellenőrzésével. Az adatok remekül tükrözik, hogy mennyi gyűlölet és erőszak van a világban.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!