Folytatódik az árverseny a villanyautók piacán
Fotó: Shutterstock

Ismét belenyúlt az áraiba a Tesla

Folytatódik az autógyártók közötti árverseny a villanyautók piacán. Például Kínában további értékesítési kedvezményekre kényszerült a Tesla. Viszont úgy tűnik, az Egyesült Államokban ezt nem engedheti meg magának a cég.


Nehezen bírja a versenyt a kínai villanyautó-gyártókkal a Tesla

Különböző kedvezményekkel próbálja növelni az értékesítését a Tesla a világ legnagyobb, kínai autópiacán, miután háttérbe szorították a helyi autógyártók. Az aktuális akciójuk alapján, ha a vásárló a raktáron lévő készleteikből választ villanyautót, akár 34 600 jüan (durván 1,75 millió forint) kedvezményre is jogosult lehet – írja a Reuters.

A szakértők szerint azért lehet szükség a kedvezményekre, mert a korábbi árcsökkentésük hatására sem fogytak el az autóik Kínában. Viszont az olyan nagy, helyi riválisaik is árcsökkentő politikát folytatnak, mint a BYD vagy a Geely.

Nem engedheti meg magának az árcsökkentést Amerikában a Tesla?

Azonban más az irány az amerikai piacon: a Model Y árát 1000 dollárral (nagyjából 360 ezer forinttal) emelte a gyártó.

A nagyüzemi termelés alapszabálya, hogy a gyáraknak folyamatosan termelniük kell ahhoz, hogy gazdaságosak legyenek, miközben a termékeik iránti kereslet szezonálisan változik

- idézi Elon Musk vezérigazgató áremelésre adott magyarázatát a TotalCar.

Azonban a pénzügyi óvatosságon kívül az amerikai áremelés mellett szólhatott az is, hogy a Tesla egyes típusai elvesztették a vásárlásukat támogató adókedvezményt, mivel túl sok alkatrészük származott Kínából. Emellett a globális eladásaik is várhatóan lassabban bővülnek idén, mint tavaly.

Új, jóval olcsóbb autómodell érkezhet a Teslától

Egyébként a napokban közölte a beszállítóival a Tesla, 2025 közepétől gyártanának egy új, a korábbiaktól olcsóbb villanyautót. A modell a "Redwood" kódnevet kapta, és körülbelül 25 ezer eurós, azaz nagyjából 9,6 millió forintos áron jelenhet meg a piacon – írja a Reuters.

A típusból hetente 10 ezer darabot állítanának elő, részben a Berlin melletti Tesla gyárban, de a gyártához nyitnának egy új üzemet Indiában is.

A Tesla az elmúlt években a Honda Civicet vizsgálta azért, hogy közelebb jusson a megfizethető autómodellekhez. Ennek ellenére kérdéses, a villanyautós akkumulátorok magas költségei miatt hogyan tudnák nyereségessé tenni az alsókategóriás autók szegmensét.

Ne hagyd ki!